Maramina skrev 2017-01-01 21:19:31 följande:
Varför ska du ljuga? Du kan ju bara låta bli att säga något. Syns det så syns det. Är det någon som frågar så kan du antingen svara som det är eller vänligt svara något om att ni visst skulle vilja få ett barn (till?) och hoppas få det en dag, men att den som frågar kanske ska reflektera över att det är en känslig fråga för många. Det kan ju vara så att den tillfrågade inte vill svara för att det är för tidigt i graviditeten, eller att den tillfrågade "bara" har gått upp i vikt, eller att den tillfrågade en längre tid har försökt få barn men inte lyckats eller kanske till och med har varit gravid men precis fått ett missfall, eller så. För ett antal år sedan fick jag sådana frågor, och jag var inte gravid. Eller något av de andra alternativen jag skrev. Jag var bara allmänt sliten. Eller så var det bara så att någon spred rykten. Då hade varken jag eller min sambo några som helst planer på att skaffa barn.
Själv så har jag varit i en liknande situation som du är i nu. Veckan efter att jag hade skrivit på anställningskontrakt fick jag ett positivt graviditetstest. Jag tänkte först vara tyst om det en längre tid, men berättade sedan redsn när jag var i runt vecka 8 (tror jag det var) då jag mådde så fruktansvärt illa och var rädd att jag inte skulle kunna dölja det
Inte ljuga men undanhålla och om han skulle ställa frågan rakt upp och ner om jag är på tjocken så får jag se hur jag reagerar.