Inlägg från: Anonym (Ambitiös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ambitiös)

Ljuga för chefen

Anonym (Teamis) skrev 2017-01-02 21:57:09 följande:

Jag är teamledare med ansvar för nyrekryteringar och jag kan säga så här.

Jag anställer inte unga kvinnor alls. Jag har för mycket erfarenhet av deras smusslande och undanhållande som är en belastning för företaget.

Jag bryr mig inte om vad du eller någon annan här tycker, jag vet vad lagen säger men jag är också en jävel på att hitta kryphål. på olika sätt.

OM jag skulle göra ett undantag och detta undantag var ts och sedan denna lögn kom fram så skulle allt förtroende för henne var totalt borta.

Lögnare har ingen framtid hos oss.

Du måste ju vara ett troll? Menar du på allvar att du fått någon form av ansvar med dina värderingar? Antar att du isåfall är teamleader på McDonalds eller 7/11. Ett seröst företag skulle inte ha anställda med dina åsikter...
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-03 16:39:24 följande:

Nej då, inget troll.

Jag har skrivit frekvent här i forumet som "Teamis" för att berätta hur jag ser på saken. Många har retat sig på mig förr men ingen har inbillat sig att jag trollar. Men men, det får du ju tro.

Inte anställd på något av de du gissar, varför skulle de ha vad du anser en sämre teamledare för än någon annan?

Är deras personal värda mindre enligt dig?

Jag kommer givetvis inte berätta var jag jobbar, och du skulle ändå inte tro mig.

Låt oss säga att det är ett stort företag som är känt både inom och utanför Sveriges gränser. Mer information än så blir det inte.

Min chef har många gånger tackat mig för lyckade rekryteringar dessutom!

Kul för dig att du passar in någonstans. De flesta med din syn på unga kvinnor skulle avfärdas i seriösa företag. Och ja, jag jobbar på ett sådant. Skulle det komma fram att någon rekryterade som du gör hos oss så skulle denne få sparken direkt. Även bli stämd om det kom fram till att kvinnor nekats jobb när du ansvarat för rekryteringen av just den anledningen. Hur kan du ens ha ditt jobb utan att veta om hur olagligt det är?
  • Anonym (Ambitiös)
    nevermind skrev 2017-01-03 18:42:29 följande:

Jag har samma värderingar och har varit arbetsledare i bevakningsbranschen, med lite att tycka till om gällande rekryteringar.

Flytta till Saudi-länderna då istället så slipper ni unga kvinnor i arbetsmarknaden helt och hållet.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Hula) skrev 2017-01-03 23:30:55 följande:

Lustigkurre där!

Det är inte särskilt ovanligt att kvinnor i dessa länder arbetar.

I t.ex Dubai är det rätt så vanligt med kvinnliga poliser.

Mm... Men du tror inte det är lite mindre förekommande?
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-03 23:27:26 följande:

Tack, jag passar väldigt bra på min plats.

Det du påstår vet du nog väldigt lite om. De flesta företagare vill inte satsa på en gravid kvinna, tro mig som har ett stort kontaktnät inom rekrytering. De flesta låtsas bara inte om det. Om det inte vore så, varför skulle ts en starta sin tråd?

Du ska inte tro att man kan sparka anställa hur som helst, hur kan du inte vet det du som vurmar så för "rättigheter"?

Jag kommer aldrig bli stämd för detta, jag är skicklig på mitt jobb. Har haft denna position i rätt många år och min chef är som sagt nöjd. Min förra bonus talade sitt tydliga språk om man säger så.

Jag har som sagt koll på lagen men är bra på att hitta vägar runt den. Utan att vara direkt "olaglig".

Suck... Hon är ju för övrigt provanställd och då är det andra lagar. Nej jag blir väldigt besviken på hur världen fungerar längre ner i näringskedjan. Men det är fint att du kan få känna dig stor här iaf.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-05 11:56:15 följande:

Jo då fröken, det är väldigt positivt kan jag lova. Om inte annat så tolkar jag min finfina bonus som att jag gör ett bra jobb.

Det är så sött hur du tjatar om din feta bonus. Vad är "bra" i dina mått eftersom det uppenbarligen är något du ursäktar dina ruttna åsikter med?

Min kollega har en bonus på 150k ca och fullkomligt suger på det denne gör. Men vi andra i teamet backar upp så mycket att bonusen kommer naturligt.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-05 20:09:58 följande:

Jag tjatar inte om någonting, jag bara visar på det uppenbara att jag är uppskattad.Jag ÄR inte i ett team, jag är teamledare.

Men du verkar tro att det är märkvärdigt? Vi har inga teamleaders på mitt jobb. Det är en av världens största bolag. Vi är alla i stort sett självmanagerande och chefen bestämmer enbart löneförhöjning och godkänner mina utlägg. Jag har antagligen mer ansvar än du någonsin kommer ha iom att jag har fullt ansvar över mitt eget arbete; tider, semester, uppdrag etc.

Jag förstår att din värld är annorlunda. Jag försöker bara förklara att dina åsikter är omoderna och onormala. Och att du har lite för höga tankar om dig själv.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-05 20:19:19 följande:

Tja ska vi vara sådana så har jag också lojala och goda team med bra sammanhållning och mycket låg frånvaro.

Säkerligen om alla är 50+. De får ju knappast ett välbetalt jobb var som helst och kör sista rycket innan pensionen.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-05 21:55:48 följande:

Oavsett så innebär det frånvaro. Jag anställer för att företaget behöver personal som är på plats.

Synd att vi lever 2017 och inte i Tyskland på 1940-talet?! Är ju fruktansvärt om folk föder barn och blir sjuka.

En sak som du kanske inte tänkt på är att folk 50+ löper större risk för hjärtinfarkt, stroke, hjärnblödning och benbrott. En kollega till mig dog för ett år sedan en vecka efter han fyllt 50. Vad gör du då? Dessutom är inlärningskurvan längre destu äldre man är så din nyanställde 50-nånting har inte samma tempo även om de dyker upp varje dag. Kvantitet istället för kvalitet. Om inte McDonalds så är det väl Lidl du spenderar dina dagar på.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-05 22:48:25 följande:

Tycker du det det? Jaha.

Du får fortsätta spekulera, som sagt kommer jag inte berätta var jag jobbar.

Jag struntar fullkomligt i vart du jobbar. Försökte förklara en poäng. Men det var naivt av mig att tro att du skulle koppla det.
  • Anonym (Ambitiös)
    Anonym (Teamis) skrev 2017-01-06 11:11:14 följande:

Jag ska uttrycka mig enkelt nu.

Jag är inte intresserad av dina poänger, är heller inte intresserad av dina spekulationer. Jag har stor erfarenhet och har lärt av mina misstag.

Så, ska vi avsluta vårt lilla samtal nu kanske?

Absolut. ????
Svar på tråden Ljuga för chefen