Ljuga för chefen
Smajley skrev 2017-01-02 21:19:49 följande:
Och med "folk" menar du män, eller? Chefer? Vet du om att det är emot lagen att neka anställning eller sparka någon pga en graviditet? Chefen har inte ens rätten att fråga om sådana saker då det inte får spela in i några beslut överhuvudtaget då alla har rätt att skaffa barn. Däremot är man skyldig till att berätta några månader (minns inte exakt) innan man går på föräldraledighet så att chefen har tid till att ordna annan personal.
Och det finns väl en pappa med i en graviditet också? Är de också korkade som inte berättar? Du bör ta dig en titt i spegeln innan du upprepar ordet "korkad" igen :)
Jag anställer inte unga kvinnor alls. Jag har för mycket erfarenhet av deras smusslande och undanhållande som är en belastning för företaget.
Jag bryr mig inte om vad du eller någon annan här tycker, jag vet vad lagen säger men jag är också en jävel på att hitta kryphål. på olika sätt.
OM jag skulle göra ett undantag och detta undantag var ts och sedan denna lögn kom fram så skulle allt förtroende för henne var totalt borta.
Lögnare har ingen framtid hos oss.