Långärmad eller kortärmad body?
Hur ska jag klä min nyfödda? Långärmad eller kortärmad body? Han är beräknad i slutet av maj så det kan ju vara både varmt och kallt... är så shopping sugen nu men står som ett frågetecken i affärerna...
Hur ska jag klä min nyfödda? Långärmad eller kortärmad body? Han är beräknad i slutet av maj så det kan ju vara både varmt och kallt... är så shopping sugen nu men står som ett frågetecken i affärerna...
Både och. Det kan vara rätt kallt i maj och juni, och bebisen ska skyddas från sol.
Min dotter kom i juni och vi hade 15 grader varmt. Så körde långärmat ända fram tills värmen slog till på riktigt dvs 25°+. Vissa dagar när det var närmare 30° låg vi i skuggan med blöja och filt om det blåste.
Köp långärmat nu och kortärmat vid behov i sommar är mitt råd.
Självklart kan du köpa kortärmat om du har något att ta över, kofta eller tröja.
Jag har alltid på mina barn långärmade body's/tröjor, både på vintern och på sommaren.
Fick barn i maj och vi använde både och. Vissa dagar är det jättevarmt och då vill man ha så lite som möjligt på (är ju ändå inte i solen så det behöver skydda mot den). Ibland är det kallare och då är det bra med långärmat.
Har nästan bara använt långärmat. Även när det är som varmast vill jag ha något som täcker armarna när vi är ute, som skydd mot solen
Jag hade haft långärmat, det är krångligt nog att få på ett lager kläder på en alldeles nyfödd enligt mig.
Så varmt är det nog inte i maj heller att en bebis behöver kortärmat utomhus?
Vi använde först kortärmat till våran då 6 månaders när det började bli + 25 och vi var mer rädda för överhettning än solen.