• EmeliesaraB95

Långärmad eller kortärmad body?

Hur ska jag klä min nyfödda? Långärmad eller kortärmad body? Han är beräknad i slutet av maj så det kan ju vara både varmt och kallt... är så shopping sugen nu men står som ett frågetecken i affärerna...

• Svar på tråden Långärmad eller kortärmad body?
  • Linnis92

Min dotter kom i juni och vi hade 15 grader varmt. Så körde långärmat ända fram tills värmen slog till på riktigt dvs 25°+. Vissa dagar när det var närmare 30° låg vi i skuggan med blöja och filt om det blåste.

Köp långärmat nu och kortärmat vid behov i sommar är mitt råd.

• Linnis92

Självklart kan du köpa kortärmat om du har något att ta över, kofta eller tröja.

• Alvina

Jag har alltid på mina barn långärmade body's/tröjor, både på vintern och på sommaren.

• Mandelkanel

Fick barn i maj och vi använde både och. Vissa dagar är det jättevarmt och då vill man ha så lite som möjligt på (är ju ändå inte i solen så det behöver skydda mot den). Ibland är det kallare och då är det bra med långärmat.

• Jemp

Har nästan bara använt långärmat. Även när det är som varmast vill jag ha något som täcker armarna när vi är ute, som skydd mot solen

• Physalis

Jag hade haft långärmat, det är krångligt nog att få på ett lager kläder på en alldeles nyfödd enligt mig.

Så varmt är det nog inte i maj heller att en bebis behöver kortärmat utomhus?

Vi använde först kortärmat till våran då 6 månaders när det började bli + 25 och vi var mer rädda för överhettning än solen.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Långärmad eller kortärmad body?