• liquorice

    Våga bryta könsnorm?

    Jag är en kille som länge funderat på att klä mig kvinnligt. Jag har lånat kläder i smyg i tidigare relationer men inte vågat prata om att jag har haft dessa funderingar med tidigare flickvänner. Med min nuvarande särbo kom vi in på ämnet kläder och jag tog mod till mig och sa att jag är avundsjuk på tjejer som får klä sig i fina kvinnliga kläder och att jag gärna hade provat själv. Hon var ganska förvånad och undrade lite om hur länge jag funderat på det och om jag var lika heterosexuell som jag sagt. Hur som så sa hon att det var upp till mig om jag ville prova att klä mig kvinnligt och att hon nog inte visste hur hon skulle reagera för än hon varit med om det. Hon sa att hon i sig accepterar alla människors rätt att klä sig hur de vill men att det ändå kan kännas konstigt med en pojkvän som har kvinnliga kläder.
    Så jag undrar om det är rätt att våga hitta kvinnliga kläder att visa upp i hennes sällskap?

  • Svar på tråden Våga bryta könsnorm?
  • Meebo

    Börja med att fundera ut en färg som du passar extra bra i som till exempel framhäver din ögonfärg och sen gå ut i en klädaffär och hitta någon snygg blus eller kvinnlig tröja i den färgen så har du en bra start.

    Jag är som du fast tvärtom, jag är kvinna som föredrar manliga kläder och har aldrig haft problem med att våga gå ut och handla det oavsett var jag är.

    Nu är det ju såklart mer accepterat att vara kvinna i manskläder vilket är helt fel då det borde vara precis lika accepterat för män att handla typiska kvinnokläder till sig själv men principen står kvar: våga vara dig själv.

  • Anonym föräldraledig

    Vad modigt av dig att ta upp detta med din flickvän. Helt rätt tycker jag med tanke på att det är något du tycks ha velat göra länge. Har du behov av att klä dig kvinnligare så tycker jag att du ska göra det. I längden brukar det sällan löna sig att trycka bort sådana behov. Lycka till med klädseln och flickvännen! :)

  • John22

    Rätt och rätt, det är väl bara att prova och se vad hon tycker och hur det känns. Hade jag varit henne hade jag också oroat mig över din läggning.

  • liquorice

    Tack ni som är stödjande ovan. Det känns lite som att det är nu jag ska ta steget då jag fört det på tal. Det kan vara en ide' att börja med exempelvis en blus men det känns också svårt då det inte lär bli så snyggt till mina vanliga jeans/byxor och det blir kanske lite att pröva till hälften, men visst någonstans ska jag ju börja.

  • liquorice

    Jag kan förstå att frågan om min läggning kom upp då ju män med kvinnliga sidor förväntas vara homosexuella av många. Tror dock att jag och många fler som bejakar det kvinnliga också gillar det kvinnliga - ganska logiskt egentligen.
    Idag var jag och tittade på kläder utan att köpa något men jag får väl ta mod till mig och prova måste jag om det inte ska bli helt fel tror jag. Tar fortfarande gärna emot tips.

  • Ricky52

    Hejsan vill bara göra ett inlägg här på denna sida för jag har och så diskuterat detta ämne om kvinnliga kläder.
    jag är och så intresserad av att klä mig kvinnligt.

    Då vill jag fråga dig du som har tagit upp detta ämne. Hur har det gått för dig angående ditt intresse för kvinnliga kläder?

    Skulle vara intressant att veta eftersom jag är på samma spår som dig.

    Hälsningar Ricky


    Kvinnliga kläder
Svar på tråden Våga bryta könsnorm?