• Smus81

Bf sept 2017

Ja, det verkar hända grejer för oss alla nu i slutet. Själv fick jag 1,5h sömn i natt med hemska värkar som höll på länge regelbundet var tredje minut. Pratade med förlossningen flera ggr, men det blev liksom aldrig riktigt intensivt. Hur som ville de ha in oss på kontroll nu på morgonen, så jag har precis landat hemma igen. Vår Lillefjojs är fixerad och värkarna regelbundna om ej starka. Får se om det händer mer under dagen, men nu ska jag försöka få en blund i ögonen innan skolbarnen kommer hem.

• Smus81
    Fiansess skrev 2017-08-28 11:53:04 följande:
    Oooh så spännande!! Hoppas du får lite vila nu.

Inte minsta tecken på att ngt ska dra igång här. Och den får gärna stanna en vecka till för jag är inte riktigt redo :P Planerar fönsterputs, storhandling och storstäd denna veckan. Och hemskt gärna svalare väder. Får nästan panik på tanken av att gå nyförlöst i denna värme!! Jag orkar ingenting just nu.... Sömnbristen med att må så illa och vara på toaletten flera ggr varje natt gör ju såklart sitt till, men värmen är nog värst.

Efter en vecka får den gärna komma dock. 38-39+ är lagom ändå kan jag tycka ;). Redan provat det där med övertid.....pest o pina. Varje dag var en månad!!
    Håller helt med! Vi bestämmer så
  • Smus81
    em93 skrev 2017-08-28 13:35:09 följande:

Hoppar in lite här, har bf 9 september (andra barnet) och känner verkligen iiiingenting mer än foglossning, sömnlösanätter osv haha.

Ska till bm imorgon och tänkte fråga om hon kan göra hinnsvepning för nu pallar jag inte mera.. någon mer som gjort det isf funkade det?

Om inte, tips på hur man får dagarna att gå liiiite snabbare?

Välkommen! Jag dök också upp sent. Har BF 12/9, men ska tillbaka för ev igångsättning 5/9...men nu var vi ju in imorse, så vi får se vad Lillefjojs bestämmer sig för... Tips på att få dagarna att gå är att boka upp dig på saker och försök att vara sysselsatt så gott det går och du orkar (jag har också hemsk foglossning och går på vattengympa två ggr/vecka). Första barnet?
  • Smus81
    Fiansess skrev 2017-08-28 22:11:37 följande:
    Känner du något mer sedan imorse?

Då har vi samma datum för bedömning nu. Känns som att jag gärna vill att det ska starta spontant ändå .... Lite nervigt med igångsättning :/
    Jag hade ju värkar hela natten mellan sön-måndag, men stannade av sen. Dum som jag är åkte jag ju på vattengympa måndag eftermiddag, så då startade det ju upp igen, men gav sig så fort jag vilade - puh!

Ja, jag håller med. Hoppas också att det ska starta spontant, men vill verkligen inte få panikkänslorna jag kände sist, med 3:an igen så då tar jag igångsättning any-day! (Hade ju ändå en positiv upplevelse med den, men håller alla tummar för spontan start!
  • Smus81
    josefiina skrev 2017-08-29 02:46:39 följande:

Nu känns det lite spännande. Vaknade av att jag trodde jag kissade på mig lite men tyckte ändå det kändes konstigt. Har aldrig kissat på mig och det kändes snarare som att det kom från slidan.

Vattenavgång! Mest troligt då det fortsätter sippra :) ska in på koll kl 9. Hur ska jag lyckas somna om?

Har lite lite värkar som kommer väldigt oregelbundet långt ifrån så de gör att jag tror ngt är på gång i närtid. Men inom 2 dygn bör det ju ha hänt om fostervattnet går har jag läst! :)

Uppdaterar mer vid tillfälle

Aaaaah! Vad roligt! Håller alla tummar!
  • Smus81
    erijon skrev 2017-08-29 07:38:02 följande:
    Men så spännande!
    Hoppas det var vattnet! Spännande :D hoppas värkarna drar igång också. Vilken vecka är du i?

Jag vaknade inatt av kramp-liknande smärta i magen, mådde illa som attan också. Nästan som när hela magen spänner, man mår illa och behöver kräkas vid magsjuka.

Var det värkar?

Jag var såå trött men hade så ont så satt vid toaletten på en pall och tänkte "nu är jag magsjuk också" men kunde inte släppa tanken på hur magen drog ihop sig hela tiden. Kom inget kräks eller ens var nära.. släppte till slut, så jag gick och lade mig när det lugnat sig. Hittills känner jag INGET.
    Låter som förvärkar tycker jag. Spännande!
  • Smus81

Himla unge! Sist jag var på mvc var han ruckbar och i måndags när vi var in så var han helt fixerad. Idag, IDAG är han rörlig igen och hon fick in en hel hand under hans huvud. FAN, jag lovar, nu kommer han ligga kvar i 3 veckor till... #bitter

• Smus81
    Juliii86 skrev 2017-08-30 15:27:55 följande:

Hej tjejer! Igår imorses kl 7.45 föddes vår underbara dotter som tog hela 30 minuter att komma ut. Det hände mycket så sån kort men berättar mer när jag kommer hem för vi är inne på bb fortfarande och åker hem kanske imorgon. Så att... det blev ingen studie om igångsättning här inte som bm erbjöd oss. Så nu är jag äntligen mamma till en underbar söt liten prinsessa! Hon föddes vecka 39+0.

Stort grattis till nya familjen! <3
  • Smus81
    emmaliinnea skrev 2017-08-30 13:11:09 följande:

Hejsan! Hoppar in här även fast det är lite sent..:)

Jag har BF 14/9 med första, är sååå redo och vill bara att hon ska komma ut nu. Har haft lite förvärkar men allt är som bortblåst nu..mår nästan som bäst nu (förutom att jag känner mig som en val) och därför känns förlossningen så långt bort... Ska till BM på måndag för förhoppningsvis sista gången. Hon har aldrig kollat min livmodertapp eller så, är det något som görs enligt rutin eller är det något man ber om? Vill så gärna bara veta om det kaaaanske är dags snart :P

Välkommen!
  • Smus81

Upptäckte en fästing som bitit sig fast nu under kvällen! Nån som vet hur rekommendationerna ser ut i norra Stockholm? Behöver man antibiotikakur i förebyggande syfte eller kan man vänta ut eventuella symptom i och med att det är så pass sent i graviditeten? Ska ringa bm imorgonbitti tänkte jag, men ni kanske sitter på kunskap också.

Svar på tråden Bf sept 2017