• JeyLa

Att önska ett specifikt kön

Har inte haft önskan om något speciellt kön på mina barn (tycker det är mest andra som har det åt en om man har två eller fler av samma kön). Har fyra döttrar nu och förra året då jag blev gravid så hade jag jättesvårt att ta till mig att jag väntade en son. Inte av den anledningen att jag inte ville ha en son utan mer ett "jaha, kan "jag" verkligen göra en son".....konstig känsla/tanke eftersom jag även den graviditeten inte hade en önskan om könet på bebisen.

Sorgligt nog så dog sonen i magen i v 23, så det blev ingen efterlängtad lillebror åt storasystrarna.

Men efter att jag förlorade sonen så ville jag inget hellre än att ha en son, om jag lyckades bli gravid igen (är 40+) - för det var ju en son jag förlorade, även om en till son aldrig skulle kunna ersätta honom. Men ju längre tiden gick så försvann den tanken, den övergick till att längta efter ett till barn, oavsett kön.

Så nu är jag gravid igen i v 26+2 och väntar min femte dotter, en orolig graviditet så klart, men jag är överlycklig <3

Svar på tråden Att önska ett specifikt kön