• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Solen2

En fråga till alla, liksom jag, som testat negativt denna gång. Hur tänker ni inför framtiden och ev nästa försök? 
    Kör ni på igen efter "vilan/en mens" eller planerar ni att vänta längre innan ni försöker igen.
    Hur funderar ni kring ev "julbebis" iom att mars månad närmar sig? 

Vi vet inte riktigt hur vi vill göra, väntar nu på att få utslag för min egna ägglossning denna månad så vi vet mer exakt när nästa mens kommer och ev nästa försök kan bli. Någon som vet om den egna cykeln blir mycket påverkad av en ivf-behandling? 

• Emsoff
    Solen2 skrev 2017-02-20 10:16:03 följande:

En fråga till alla, liksom jag, som testat negativt denna gång. Hur tänker ni inför framtiden och ev nästa försök? 
    Kör ni på igen efter "vilan/en mens" eller planerar ni att vänta längre innan ni försöker igen.
    Hur funderar ni kring ev "julbebis" iom att mars månad närmar sig? 

Vi vet inte riktigt hur vi vill göra, väntar nu på att få utslag för min egna ägglossning denna månad så vi vet mer exakt när nästa mens kommer och ev nästa försök kan bli. Någon som vet om den egna cykeln blir mycket påverkad av en ivf-behandling? 

Det där med julbebis. Jag har en dotter som är född 14 december. Och hon var beräknad till den 19 december. Jag kunde väl ha gått ett par dagar över tiden. Och jag måste säga att det är inga problem med att hon fyller år då. Vad är skillnaden mot att vara född 30 november. Jag skulle säga att i allt det här så ska vi vara glada för att vi ens får barn. Och sluta försöka planera tidsmässigt. Tänk om det är guldägget som väljs bort på grund av en väldigt onödig planeringsorsak?

Vi kommer att köra på direkt. Är snart 38 år och för oss är det helt klart en åldersfaktor eftersom vårt första barn kom till hur lätt som helst när jag var 33 år.
  • Emsoff
    Jenny1981 skrev 2017-02-20 09:53:28 följande:

Då har jag äntligen testat :) 
    Dock tycker jag att teststickan är lite väl svag :/ plus att jag börjar få ont i höger sida, så  jag är lite rädd att det går åt fel håll...
    men men nu är det bara hoppas att det håller i sig fram till UL 16 mars.

Stort grattis Jenny!
  • amandahyytiainen

Hej tjejer!

Ska göra mitt första äggplock nu på fredag efter att ha tagit Gonal-f, Orgalutran och sen Suprefact nu ikväll.

Är det något speciellt jag ska tänka på?

Hur var er upplevelse av det, ni som gjort det?

Jag är så nervös men samtidigt förväntansfull!

• ammela
    amandahyytiainen skrev 2017-02-22 17:16:38 följande:

Hej tjejer!

Ska göra mitt första äggplock nu på fredag efter att ha tagit Gonal-f, Orgalutran och sen Suprefact nu ikväll.

Spännande. Hoppas allt går bra för dig!

Jag ska göra äggplock i morgon... är lika oviss som du!
  • CarolineJL

Dock tycker jag att teststickan är lite väl svag :/ plus att jag börjar få ont i höger sida, så  jag är lite rädd att det går åt fel håll...

Vilket underbart besked! Stort grattis! Jag har UL 10/3. Är då i v 7+1 och man ska kunna se hjärtat i v7. Känns som jag kan pusta ut som först efter jag sett hjärtat.. Vilken v är du i vid UL?
  • amandahyytiainen
    ammela skrev 2017-02-22 17:29:17 följande:

Spännande. Hoppas allt går bra för dig!

Jag ska göra äggplock i morgon... är lika oviss som du!

Tack detsamma! Ska bli spännande det här, då är vi nästan på gång samtidigt. Har ni gjort det långa eller det korta protokollet?
  • HarmoniMalin87

Måste fråga er! Jag börjar det korta protokollet om 3 veckor. Dag 6,7,8,9 är jag inbjuden till ett yogaevent som innebär träning vid 5-6 på morgonen med tuffa tag och mycket böj och töj :) hur mår man 6-9 dagar in på korta protokollet? Är det helt lugnt? Eller har ni mått illa? Varit ömma? Osv hjälp mig gärna med tips om jag vågar tacka ja till detta event som kostar en del och som ja måste ta beslut om i dagarna! :)

• Milla8101
    amandahyytiainen skrev 2017-02-22 17:16:38 följande:

Hej tjejer!

Hej va kul! Kommer att gå jättebra! Det bästa är att vara lugn, det gör inte ont. Du får lite Goa

Grejer i dig :)

Jag fick instruktioner att inte äta något på morgonen utan bara rinnande föda. Men det är nog olika från klinik till klinik.

Lycka till!
  • Milla8101

Stort Grattis! :)
Svar på tråden IVF Januari 2017