• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Jenny1981
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-23 06:41:53 följande:

Så glad just nu! Äntligen ett pluss, nu håller vi tummarna att det går vägen :)

Grattis!! :D
  • CarolineJL
    Jenny1981 skrev 2017-02-23 06:08:45 följande:

Jag kommer att vara 7+3 :) ja det ska bli skönt att se, känns fortfarande lite overkligt :)

Hur mår du? Har du några känningar?

Mår lite sådär. Vanligtvis mår jag som vanligt på dagen men blir väldigt trött framåt 15-16 på jobbet, spyr lite och sover nån timme eller två hemma - sen börjar kvällen på riktigt. Just idag är jag hemma sjuk - känner mig yr, svag, trött, ont i huvudet och hängig. Ingen feber men orkeslös men antar att just idag är ett undantag :) hur mår du?
  • Jenny1981
    CarolineJL skrev 2017-02-23 14:44:22 följande:
    Mår lite sådär. Vanligtvis mår jag som vanligt på dagen men blir väldigt trött framåt 15-16 på jobbet, spyr lite och sover nån timme eller två hemma - sen börjar kvällen på riktigt. Just idag är jag hemma sjuk - känner mig yr, svag, trött, ont i huvudet och hängig. Ingen feber men orkeslös men antar att just idag är ett undantag :) hur mår du?
    Jag är också hemma idag, migrän och lite förkyld. Och precis som du är jag väldigt trött orkar ingenting :/
    Men va jobbigt med att kräkas :( har som tur är inte mått illa alls... än
  • amandahyytiainen
    Milla8101 skrev 2017-02-22 21:30:58 följande:

Hej va kul! Kommer att gå jättebra! Det bästa är att vara lugn, det gör inte ont. Du får lite Goa

Grejer i dig :)

Jag fick instruktioner att inte äta något på morgonen utan bara rinnande föda. Men det är nog olika från klinik till klinik.

Lycka till!

Okej! Jag har nämligen varit jättekänslig mot sprutorna, speciellt Orgalutranen då jag krampade pga den.

Så är rädd att nånting kommer hända...

Läkarna sa till mig att jag får dricka typ en smoothie på morgonen, men ingen fast föda :)

Tack!
  • Milla8101
    amandahyytiainen skrev 2017-02-23 16:38:00 följande:

Okej! Jag har nämligen varit jättekänslig mot sprutorna, speciellt Orgalutranen då jag krampade pga den.

Så är rädd att nånting kommer hända...

Läkarna sa till mig att jag får dricka typ en smoothie på morgonen, men ingen fast föda :)

Tack!

Oj va jobbigt, men du kan vara lugn, du är i trygga händer och det går så fort :)
  • anina
    ammela skrev 2017-02-25 10:31:36 följande:

Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!

Nej jag tyckte inte det kändes nånting. :) Lycka till. :)
  • amandahyytiainen
    Milla8101 skrev 2017-02-24 23:24:41 följande:

Oj va jobbigt, men du kan vara lugn, du är i trygga händer och det går så fort :)

För mig gick det inte alla fort. Låg en kvart medan de höll på, grät och hyperventilerade. Jag var så rädd under hela processen och idag har jag ont i magen med illamående och svårt att gå på toa.

När går smärtan och svullnaden ner?
  • Milla8101
    amandahyytiainen skrev 2017-02-26 14:32:20 följande:

För mig gick det inte alla fort. Låg en kvart medan de höll på, grät och hyperventilerade. Jag var så rädd under hela processen och idag har jag ont i magen med illamående och svårt att gå på toa.

Oj, va jobbigt!

Jag hade varken ont lr illamående. Dagen innan insättning då fick jag lite ont i magen på ena sidan. Men det gick över, värmekudden gjorde underverk, vet att det var nån som hade väldigt ont efter Äp, tror det va Karin. Kan tyvärr inte säga när det går över.

Hur många ägg fick dom ut?
  • anina
    amandahyytiainen skrev 2017-02-26 14:32:20 följande:

Jag hade sjukt ont efter plocket. Svullen som bara den, såg ut att vara i 7e månaden typ. Kunde inte gå eller stå upprätt. Plus illamående. Fick sjukskriva mig och låg i sängen med värmedyna. Gick helt över efter typ en vecka.

Kanske lite överstimulans? Jag hade 17 äggblåsor tror jag det var.
Svar på tråden IVF Januari 2017