• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 08:30:38 följande:

Ja jag hoppas verkligen att det är så, fick ju plus på Stickan men det kan ju skita sig ändå. Får försöka vara lugn o tänka positivt. Nu har jag blött lite i 2 dagar så det borde sluta om det bara är lutinus och slemhinnorna väl?

Grattis till plusset! :)

Var det officiell testdag idag? Jag hade rosa på lutinus applikatorn en vecka ungefär förra gången. Jag tror att du kan vara lugn i att du är gravid och det är definitivt ett delmål så stort grattis!! Sen är det klart att första trimestern innebär risker men fira delmålen tycker jag!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 08:34:36 följande:

Tack, :)

Jag skulle återkomma hur min blödning utvecklar sig. Har inte fått något datum för ul än? Vet du ungefär när man gör det?

Brukar vara efter 7 fullgångna veckor nån gång på min klinik. Alltså typ 7+2 (vilket är graviditetsvecka 8 så räknar appar etc men inte barnmorskorna)
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-03 08:34:36 följande:
    Tack, :)

Jag skulle återkomma hur min blödning utvecklar sig. Har inte fått något datum för ul än? Vet du ungefär när man gör det?
    Det går inte att se ett hjärta på VUL innan v 6+ någon dag har jag fått höra. Jag har fått göra mina på typ v 6+2. Så det borde väl bli om kanske 1,5 veckor för dig. Minns inte hur många dagars du satte in? Sen kan man ju alltid se så bubblan sitter rätt i livmodern innan dess, men oftast ser man inget hjärta.
  • Ivf-ulrika

Å jag blir så förvirrad når de kommer till det här med att räkna veckor.

När vi hade insättning i går sa läkaren att vi va vecka 2+2

Hur räknade han då?

Räknar han med den tid det skulle ha tagit från ägglossning till dess att ägget är i livmodern när den vandrar själv?

Vi hade ägguttag i tisdags och det var då ägget blev befruktat..så det är det som är +2!?

• Milla8101
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-03 09:16:34 följande:

Var det officiell testdag idag? Jag hade rosa på lutinus applikatorn en vecka ungefär förra gången. Jag tror att du kan vara lugn i att du är gravid och det är definitivt ett delmål så stort grattis!! Sen är det klart att första trimestern innebär risker men fira delmålen tycker jag!

Idag va testdagen. Det är lite mer än bara på stickan, kommer nästan bara jag är på toaletten, så nu springer man nästan varje timma för att se då det har slutat. :)

Jag försöker vara lugn och tror mer att det är som du säger.
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-03 09:21:09 följande:

Det går inte att se ett hjärta på VUL innan v 6+ någon dag har jag fått höra. Jag har fått göra mina på typ v 6+2. Så det borde väl bli om kanske 1,5 veckor för dig. Minns inte hur många dagars du satte in? Sen kan man ju alltid se så bubblan sitter rätt i livmodern innan dess, men oftast ser man inget hjärta.

Jag gjorde ul sist i v 7 nångång. Då fick jag se hjärtat.

Satte in för 13 dagar sen ett 3 dagars embryo. Så det blir väl säkert om ca 2 veckor jag får tid. :)
  • Milla8101
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-03 09:56:05 följande:

Å jag blir så förvirrad når de kommer till det här med att räkna veckor.

När vi hade insättning i går sa läkaren att vi va vecka 2+2

Hur räknade han då?

Räknar han med den tid det skulle ha tagit från ägglossning till dess att ägget är i livmodern när den vandrar själv?

Vi hade ägguttag i tisdags och det var då ägget blev befruktat..så det är det som är +2!?

Dom räknar från din sista mens första dag, ( tror jag) så jag är då i v 4 fick min mens den 2/1.

Men visst borde man räkna från det att det befruktades, men det vet dom ju inte säkert när det blir på vanligt vis.
  • Milla8101

[quote=77373959][quote-nick]Xantan85 skrev 2017-02-03 08:28:48 följande:[/quote-nick]

Oj vad mycket som har hänt i tråden!!! Stort grattis till era plus tjejer!!!

Och jag beklagar verkligen till er som behöver starta om igen...

Själv trippar jag runt på tårna här hemma och önskar att jag kunde testa snart! Vill så gärna veta...!! Kollar på bilden av embryot typ varje dag och de är så häftigt! Någon sa att de ser ut som att det håller på att kläckas på bilden, fast jag vet inte hur man ser det! Haha

Hur räknar man ruvardagarna? Räknas insättningsgarantin som 1 eller dagen efter?

Ha en fin dag alla!!

[/

Tack :)

Jag vet inte exakt hur man räknar, jag fick det förklarat av en annan i gruppen , men kommer inte ihåg exakt. Endel räknar ruvar dag från det att dom sätter in, Endel räknar från det att det befruktades, det är ju några dagar till på ägget som egentligen befruktas inne i dig.

Svar på tråden IVF Januari 2017