• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-02-04 21:54:02 följande:

När jag hostar gör det ont i magen, ska det vara så?!

Beror väl på hur ont det gör. Men att vara öm i magen är nog ingen fara.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-04 21:54:02 följande:

När jag hostar gör det ont i magen, ska det vara så?!

Har inte följt med vart du är i allt. Nyligen äggplock? Jag gjorde mitt för 2 dagar sen och jag har jätteont. Särskilt när jag hostar eller skrattar.
  • ammela
    Xantan85 skrev 2017-01-31 15:52:37 följande:
    Gulle dig!! Vi hade två embryo kvar idag, båda fick högsta möjliga betyg så ett är insatt och ett till frys, alla var så positiva och sa att allt så bra ut som de kan, ett perfekt embryo som la sig högt upp vid slemhinnan som var 16 mm tjock!!! Jag känner mig lugn och helt överlycklig!
    När har du testdag? :) håller tummarna för er!
  • Skummen
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-04 18:24:33 följande:

Jag håller med att det är konstigt att ha testdag så långt efter BIM men det har jag också (FET förra fredagen, BIM idag och TD nästa Tors) . Tar du lutinus? I så fall kan det påverka BIM tyvärr och så tror jag också att de sätter sen testdag för att de som är sena plussare inte ska oroa sig och kanske även för att det dom kallar kemisk graviditet ska räknas som just det och inte missfall (då måste man ju vänta in en mens innan man provar igen).

Jag testade iaf dagen innan BIM och blev tveklöst positivt och barnmorskan som jag pratade med sa att det bara var att gratulera. Om man gör det ska man inte bli stressad om det är negativt för hoppet finns förstås och blir det positivt får man vara medveten om att det är väldigt tidigt. Så resonerar jag :) Lycka till!

Stort grattis till plusset!

Ne, ingen lutinus eller någonting denna första FET sa de. Därför som jag blir så fundersam. Vågar inte heller testa. Orkar inte med att se ett minus. Ligger här och bävar för att mensen kommer samtidigt som jag oroar mig för att den inte ska komma och jag testar minus på måndag ändå.

Men vad roligt med ert plus. Hur många dagars odlad satte du in så att det visade plus så snabbt :)?
  • Milla8101
    ammela skrev 2017-02-04 21:11:42 följande:

Undra om den baseras på ens egna cykel. Tänker att om man har en kort lutefas (stavning?!) så kanske det är därför man får ett snabbare testdatum?

Eller ändras hela cykeln av alla hormoner?

Bara en tanke :)

Jag har ingen aning, men jag tror att mensen brukar komma 2 veckor efter uttag/insättning.

Plussade nu på morgonen igen dock lite starkare än i fredags. Tycker det är konstigt att läkaren fick det till neg igår.... Blir galen :(
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-05 08:21:27 följande:
    Jag har ingen aning, men jag tror att mensen brukar komma 2 veckor efter uttag/insättning.

Plussade nu på morgonen igen dock lite starkare än i fredags. Tycker det är konstigt att läkaren fick det till neg igår.... Blir galen :(
    Läkarna har inte lika känsliga test som vi köper privat. Det fick jag förklarat för mig vid ett av mina missfall. Då jag fortfarande fick positivt men de negativt.
  • Milla8101

Så här såg det ut nu på morgonen, något starkare än tidigare. Men som sagt jag blir galen, igår testade läkaren minus mitt på dan.
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-05 08:30:17 följande:

Läkarna har inte lika känsliga test som vi köper privat. Det fick jag förklarat för mig vid ett av mina missfall. Då jag fortfarande fick positivt men de negativt.

Ja vad menas med att dom inte har lika känsliga? Är deras bättre?
  • Xantan85
    Milla8101 skrev 2017-02-05 08:37:32 följande:

Ja vad menas med att dom inte har lika känsliga? Är deras bättre?

Sjukhuset tester mäter från högre hcg halt! Det där är ett jätttepositivt svar!! Vilken ruvardag är du på?

Ååå va jag hoppas att de håller sig kvar för dig!!!
Svar på tråden IVF Januari 2017