• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-06 18:32:44 följande:

Hej! Jag läser lite här ibland, har gjort ett syskonförsök precis. Har inte skrivit eftersom jag inte vill slukas in för mkt i ivf-världen, mådde så dåligt sist. Men såg ditt inlägg nu och tänkte skriva att jag har faktiskt haft utomkveds efter ivf. Jag hoppas verkligen att det inte är det i ditt fall :( bara att fråga om du undrar nåt!

Tack, :) ja jag läste precis att det är förhöjd risk med 5% att få det!

Avtog smärtan för dig? jag hade jäkligt ont i lördags, lite känningar hade jag haft tor-fre också men i lördags så var det kraftigt, efter att läkaren hade undersökt mig så försvann det nästan direkt, har inte känt av det efter det. Som att han tryckte typ på äggstocken lr nåt, super konstigt. När startade det onda för dig, är ju bara i v 2 än så länge.

Lycka till med erat syskonförsök! Hur långt har du kommit?
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-06 16:50:57 följande:

Jag har börjat må dåligt nu på eftermiddagen, är det någon som har någon erfarenhet om överstimulering? Är rädd att de ska vara det! Har ond och svullen mage, känner mig tung och yr i huvudet och orken tryter! Men jag vet inte hur det känns att ha det!

Jag känner ungefär likadant 4 dagar efter äggplock. Ser gravid ut och känns som jag ska explodera. Ont och yrsel.

Hur mår du nu?
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-06 18:43:47 följande:
    Tack, :) ja jag läste precis att det är förhöjd risk med 5% att få det!

Avtog smärtan för dig? jag hade jäkligt ont i lördags, lite känningar hade jag haft tor-fre också men i lördags så var det kraftigt, efter att läkaren hade undersökt mig så försvann det nästan direkt, har inte känt av det efter det. Som att han tryckte typ på äggstocken lr nåt, super konstigt. När startade det onda för dig, är ju bara i v 2 än så länge.

Lycka till med erat syskonförsök! Hur långt har du kommit?
    Jag hade inte så ont faktiskt. Det var mer att jag blödde men inte så mkt, trodde iaf först att det var missfall. Det var kanske i vecka 6-7. Sen märkte de att HCG steg lååångsamt men de såg inte var fostret satt först. Sen visade det sig att det satt i livmoderhalsmynningen, om jag inte minns fel. Alltså inte i äggledaren där det brukar sitta vid utomkveds. Och så fick jag ett slags cellgift för att det skulle försvinna.

Men du måste väl vara längre än vecka 2 om du plussat? Typ 4-5?

Jag har faktiskt plussat det här försöket, så håller tummarna för att det ska gå bra :)
  • Milla8101
    Mischa skrev 2017-02-06 19:38:05 följande:

Jag hade inte så ont faktiskt. Det var mer att jag blödde men inte så mkt, trodde iaf först att det var missfall. Det var kanske i vecka 6-7. Sen märkte de att HCG steg lååångsamt men de såg inte var fostret satt först. Sen visade det sig att det satt i livmoderhalsmynningen, om jag inte minns fel. Alltså inte i äggledaren där det brukar sitta vid utomkveds. Och så fick jag ett slags cellgift för att det skulle försvinna.

Men du måste väl vara längre än vecka 2 om du plussat? Typ 4-5?

Jag har faktiskt plussat det här försöket, så håller tummarna för att det ska gå bra :)

Nä jag satte in ägget för 2 veckor sen så 2+2 för att vara exakt, men visst ifrån min mens då är det v 4 och det är ju det man går efter ju! :)

Lycka till, håller tummarna för dig. Var det från frysen?
  • Xantan85
    anina skrev 2017-02-06 18:49:42 följande:

Jag känner ungefär likadant 4 dagar efter äggplock. Ser gravid ut och känns som jag ska explodera. Ont och yrsel.

Hur mår du nu?

Jag sitter på akuten nu... vet inte vad som är fel.. jag kan inte ha några av mina byxor längre och har ökat 6-7kg i vikt...
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-06 19:49:43 följande:

Jag sitter på akuten nu... vet inte vad som är fel.. jag kan inte ha några av mina byxor längre och har ökat 6-7kg i vikt...

Oj vad mycket. Hoppas det löser sig så du blir bra.

Jag ringde 1177 men hon sa bara att de kan inget om överstimulering i detta landskapet.
  • Milla8101
    Xantan85 skrev 2017-02-06 19:49:43 följande:

Men Gud va säger du, Hur mår du? Skriv gärna här om du orkar sen. Styrkekramar till dig <3
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-06 19:56:31 följande:
    Oj vad mycket. Hoppas det löser sig så du blir bra.

Jag ringde 1177 men hon sa bara att de kan inget om överstimulering i detta landskapet.
    Men herregud! Då får de väl koppla vidare till något som kan. Idioter!
  • anina
    Emsoff skrev 2017-02-06 20:17:59 följande:

Men herregud! Då får de väl koppla vidare till något som kan. Idioter!

Skitmärkligt samtal.

Jag sa att jag tror jag är överstimulerad och nämnde alla symptom.

Hon: "jag vet inte. Har de sagt att man kan blir det? Har man såna symptom då? Vi har inga såna experter här i blekinge så du får prata med kliniken imorgon."

Kan tycka att nån gynekolog borde känna till det. Jag ska iaf till kliniken imorgon för eventuellt återförande.
  • Johanna 1978

Har tagit min första spruta med orgalutran nu. Det var inte alls så hemskt som jag intalat mig att det skulle vara. Man fick ta i lite mer för att få in nålen och det kändes lite när man sprutade in men sen försvann det. Men vem vet. Jag kanske inte säger samma sak imorgon.

Svar på tråden IVF Januari 2017