• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    Solen2 skrev 2017-02-08 14:48:49 följande:

Jag tog sista omgången lutinus i söndags iom att jag testade minus nu i måndags. Är det någon fler än jag som tycker att det känns ganska mycket i kroppen/livmodern/äggstockarna efter att ni testat minus och slutat med lutinus?

Själv så tycker jag det drar och att det känns som att man skulle kunna känna där de gått in på varje sida och punkterat alla äggen. Känns som att min kropp har kommit ifatt och först nu förmedlar att den håller på och läker och gör ont på div ställen. 

Tyckte även mensen, som kom innan jag slutade med lutinus, var mycket kraftigare och rinnigare än vanligt. Men det kanske man kan förstå då man "matat" kroppen med hormoner för att slemhinnan i livmodern skulle växa på sig. Hade dock inte direkta menssmärtor i samband med mensen, som jag brukar ha.  

Vad tråkigt med minuset :( Vilken dag efter ÄP kom din mens?

Jag har precis fått blödningar (började 13 dagar efter ÄP) och har testdag på lördag. Jag har ännu inte slutat med lutinus. Så kan inte svara på hur det känns efter lutinus. Men mina blödningar är väldigt ljusa men vattniga precis som du säger.
  • Solen2
    Emsoff skrev 2017-02-08 15:31:33 följande:
    Vad tråkigt med minuset :( Vilken dag efter ÄP kom din mens?

Jag har precis fått blödningar (började 13 dagar efter ÄP) och har testdag på lördag. Jag har ännu inte slutat med lutinus. Så kan inte svara på hur det känns efter lutinus. Men mina blödningar är väldigt ljusa men vattniga precis som du säger.
    17 dagar efter ÄP började min mens med mer rejält rött blod.
    Men hade några dagar innan haft lite ljusrosa flytningar. Hade testdag på dag 20 efter ÄP. 
  • Emsoff
    Solen2 skrev 2017-02-08 15:38:52 följande:
    17 dagar efter ÄP började min mens med mer rejält rött blod.
    Men hade några dagar innan haft lite ljusrosa flytningar. Hade testdag på dag 20 efter ÄP. 
    Då borde min mens dra igång snart. Var den lika lång som en vanlig mens?
  • Solen2
    Emsoff skrev 2017-02-08 16:29:49 följande:

Då borde min mens dra igång snart. Var den lika lång som en vanlig mens?

Ja, det var den. Dock mycket mer rinnig den första dagarna än vanligt.

Vi får hoppas att din uteblir
  • Emsoff
    Solen2 skrev 2017-02-08 18:46:58 följande:
    Ja, det var den. Dock mycket mer rinnig den första dagarna än vanligt.

Vi får hoppas att din uteblir
    Det tror jag tyvärr inte. Känner mig helt ogravid och blödningarna tilltar. Skulle bli mycket förvånad om utgången blir nått annat.
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-09 06:42:20 följande:

Milla8101 Lycka till idag <3

Tack <3

Jag hoppas att jag även får svar i em.
  • Pysselina

Hej! 
    Jag är helt ny här på Familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråden.
    Vill jättegärna vara med även om jag det nog är i senaste laget kanske?

LIte om mig:
    Efter 3 mf under 2 år så kör vi nu IVF som "sista" lösning. Är inne på ruvardag 7 idag, går i Uppsala och betalar allt själv pga ålder. Började med Synarela vid nyår och sen kört Menopur och Ovitrelle. Nu Lutinus. (Känner mig som ett apotek...)
    Blev bara ett befruktat ägg, så det är det som sitter inne nu. 

Har inte hunnit läsa alla över 800 inlägg i tråden ännu, men ville bara säga hej! 

Håller tummarna för er alla!
    Kram
    //M

• Milla8101
    Solen2 skrev 2017-02-08 14:48:49 följande:

Jag tog sista omgången lutinus i söndags iom att jag testade minus nu i måndags. Är det någon fler än jag som tycker att det känns ganska mycket i kroppen/livmodern/äggstockarna efter att ni testat minus och slutat med lutinus?

Själv så tycker jag det drar och att det känns som att man skulle kunna känna där de gått in på varje sida och punkterat alla äggen. Känns som att min kropp har kommit ifatt och först nu förmedlar att den håller på och läker och gör ont på div ställen. 

Tyckte även mensen, som kom innan jag slutade med lutinus, var mycket kraftigare och rinnigare än vanligt. Men det kanske man kan förstå då man "matat" kroppen med hormoner för att slemhinnan i livmodern skulle växa på sig. Hade dock inte direkta menssmärtor i samband med mensen, som jag brukar ha.  

Va tråkigt med minus.. Kör ni på direkt igen? Jag slutade med lutinus igår, har inte känt något än iaf och inte innan heller. Men det är nog inte så konstigt att man känner något, man stoppar ju trots allt i sig en del.
  • Emsoff
    Pysselina skrev 2017-02-09 08:53:11 följande:

Hej! 
    Jag är helt ny här på Familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråden.
    Vill jättegärna vara med även om jag det nog är i senaste laget kanske?

LIte om mig:
    Efter 3 mf under 2 år så kör vi nu IVF som "sista" lösning. Är inne på ruvardag 7 idag, går i Uppsala och betalar allt själv pga ålder. Började med Synarela vid nyår och sen kört Menopur och Ovitrelle. Nu Lutinus. (Känner mig som ett apotek...)
    Blev bara ett befruktat ägg, så det är det som sitter inne nu. 

Har inte hunnit läsa alla över 800 inlägg i tråden ännu, men ville bara säga hej! 

Håller tummarna för er alla!
    Kram
    //M

Låter som att vi har lite liknande historier. Har 4 missfall bakom mig under 2,5 år. Hittade de något under er missfallsutredning?
Svar på tråden IVF Januari 2017