• MEE83

Varför svarar dem inte??

Anonym (Mm) skrev 2017-01-03 17:40:13 följande:

Du skriver iNTE till folk på Facebook som du inte känner! Det är inte en ok kanal för det. Det är inte som en datingsite precis. Man har sina vänner där och om ni har någon gemensam vän kan den föreslå dig till nån av tjejerna så kan hon lägga till dig men att bara skriva helt utan någon som helst förvarning eller att man har setts ute eller nåt, nej det gör man inte. Det är en sån där social regel som man får lära sig 

Facebook har ju förändrats en del, när Facebook lanserades 2006, eller när det nu var, jag har för mig att jag reggade mig i slutet av 2006(hela min dåvarande umgängeskrets gjorde det, word by mouth kan vara oroligt effektivt!), så var det inte något problem som jag kommer ihåg det, inte för att jag satt och skrev till okända tjejer speciellt mycket, jag var inte singel, men där och då så var ju en funktionerna med FB att komma i kontakt med andra människor.

Det var väl egentligen först i slutet av 2007 som Facebook exploderade i Sverige, innan dess var antalet användare ganska så begränsat, jag använde det mest för att spela poker med polarna, haha... men när jag blev singel så hookade jag upp med flera via FB runt 2007-2008. Det var väl fortfarande relativt okonventionellt med att initiera kontakt via internet då, jag kommer ihåg att jag själv tyckte att det var lite "töntigt".

Jag har otroligt dålig koll på e-dating nu skall väl nämnas, känner mig fan riktigt uråldrig då jag har så usel koll på sidor och appar, och jag har precis fyllt 33, skämskudde, men jag har inte haft anledning att intressera mig, men ja, Facebook är inte rätt kanal för det.

• MEE83

Det fanns även ett kul schackspel där man kunde gå rundor mot polare, en eller flera samtidigt, ah, nostalgi! Solig

• MEE83
    flygrl skrev 2017-01-03 19:12:59 följande:
    Va???? E du 33? Gå & lägg dig farfar ffs!!! :P

(Megastooor ironidisclaimer)
    Haha, gammal nog för att komma ihåg Lunarstorm! Det var väl typ 1999-2000, då satt jag mest och skrev på Techno, House och Ibiza forumen, Det var Marcus Stork som modererade Techno forumet, skön snubbe, om man bortser ifrån det faktum att han är Djurgårdare. Flört

https://www.residentadvisor.net/images/events/flyer/2012/10/se-1006-411169-front.jpg

Svar på tråden Varför svarar dem inte??