Är farliga hormoner enda sättet att bli gravid med ICSI och IVF??
Hej
Vi ska börja på informations möte denna månad på fertilitetenheten.
Vi har redan utrett och min make hade ju cancer för 6 år sen och han har knappt Inga spermier. Utan provet var gravt avvikande, samt att han har endast en testikel.
Så vi vart rekommenderade ICSI pga av att det är maken som problemet ligger hos.
Jag däremot är helt frisk, jag har normal ägglossning samt regelbunden mens,
Vi har ett gemensamt barn sen tidigare innan cancern, och efter hans cancern ett missfall.
Samt att jag inte blivit gravid på 2,5 år efter missfallet. Så då bestämde vi oss att se vad som var fel. Nu vill vi ju jätte gärna ha fler barn och har drömt om det länge.
Nu har ju jag läst på om vad IVF och ICSI innebär och alla olika hormoner man tar och sen har jag ju då läst om överstimulering. Vilket skrämmer massor, och smärtor av både äggplock och biverkningar av hormonerna..( svullna äggstockar, vätskefylld buk, svårigheter att kissa, andas och få hamna på sjukhus för att tömma en på vatten) Finns det inga andra sätt?
Hur har ni gjort?? Vad har ni haft för biverkningar? Vilka metoder har ni kört? Ligger problemet hos dig eller partnern? Vilka hormoner har ni gjort och hur har ni mått av dom?