Inlägg från: emseli |Visa alla inlägg
  • emseli

Bröstreduktion med lyft

wvsmamma skrev 2017-01-04 18:33:05 följande:

Önskar få alla era tankar kring bröstreduktion och lyft! Har två barn och känner oss klara, har alltid Enl mig haft en stor byst som påverkar mig i träning, med hudproblem och sexlivet. Har idag 75 H-ibland I beroende på modell. Va på vårdcentral idag och fick beviljat och skickat remiss till plastikenhet i Gbg! Har ni erfarenhet kring detta? Tankar? Funderingar? Tips? Vill veta allt från er som är proffs! Hoppas vi blir några som kan samtala????

grattis till dej! va roligt att du ska få det fixat så att du slipper dom där problemen.

jag har 3.6kg övervikt o ska ansöka om förminskning när dom har försvunnit, förhoppningsvis till hösten. 150cm lång o en strl på 60-65 I känns ju mindre roligt, speciellt på somrarna. skjortor ser ju helt mupp ut! räcker dom över tuttarna så kan den undre delen lindas två varv runt magen haha.

vad sa du till vc? mätte dom eller ställde frågor bara? att ni känner er klara med era barn underlättar ju. jag som inte vill ha barn är rädd att dom ska säga nej trots att mycket annat stämmer in på kraven

• emseli
    Anonym (K) skrev 2017-01-11 08:29:00 följande:
    Dom verkade inte bry sig alls huruvida man va klar med barn eller inte. På min konsultation sa personen tydligt att det med största sannolikhet inte kommer gå att amma men frågade ingenting om ifall jag ville ha barn. Tror inte dom får grunda sitt beslut på det faktiskt. Har du ont/ psykiska besvär, tillräckligt stora bröst och ett BMI inom ramarna för deras regler så är du nog i hamn.
    vilken tur du hade med läkare. man har ju hört folk berätta att läkaren inte velat remittera barnlösa eftersom risken finns att amningen inte funkar. men som du säger så ska ju det inte vara ett av kriterierna, att vara färdig med barnafödandet
  • emseli
    wvsmamma skrev 2017-01-11 22:00:18 följande:

Jag sa inget speciellt han tyckte att brösten va stora för kroppen och att jag med mina besvär va beviljad att göra de enligt honom. Men han godkände inga som ville ha flera barn då dom oftast kom tillbaka efter amning (om de funkat) och ville göra om.. men är säkert olika läkare

jaha ok. ställde han frågor eller bara mätte så som du skrev?

ja jo, men om man gjort en förminskning o sen vill ha fler barn? man kan ju aldrig vara säker på om patienten är helt färdig me den biten
Svar på tråden Bröstreduktion med lyft