Beskriv add. Perioder? Bipolär?
Tjena!
Jag är så förbaskat sugen på att veta mer om adhd/add.
Snälla berätta för mig!
Jag har sedan ca 8 år tillbaka haft diagnosen bipolär. Jag har perioder då jag snöar in på något i några veckor och lägger sjukligt mycket fokus på det. Även piggare än vanligt. Jag kraschar sedan och är helt slut och nere nån vecka eller två. Sen brukar jag vara på benen igen och allt flyter på som förr.
Kan detta även stämma in på add? Jag är ju trött och nere så kort tid jämfört med vad jag hör andra bipolära berätta.
Jag har skojat med jobbarkompisar (som inte vet om bipolärdiagnosen) om mina udda svårigheter jag har och att det borde uppfinnas nån diagnos för dom.
Jag kan inte utföra samma simpla uppgifter som jag gör varje dag utan att slarva till det så det slutar åt pipan.
Jag har klarat skolan bra men pratat sönder alla lektioner och bara kunnat plugga ensam hemma.
Jag har sjukt svårt att organisera saker. Slutar alltid med att jag ger upp eller får ett utbrott eller blir helt slut.
Tappar jämt bort saker.
Kan inte ta en vägbeskrivning utan att tappa fokus efter första svängen.
Dagdrömmer jämt.
Får panik och ofta utbrott när det blir många intryck samtidigt.
Jag är impulsiv och pratar för mycket.
Jag har ingenjörsutbildning och klarat det genom att plugga själv hemma så jag tror inte att jag är efterbliven men det känns som omgivningen ser på mig som väldigt trög när jag har så svårt att inte slarva till och glömma saker.
Jag mörkar dessa missar och min oförmåga hela dagarna.
Jag har alltid känt att jag inte är som andra och skämts och försökt mörka det.
Jag halkade in på ett bananskal på en artikel om adhd och insåg att det inte alls var vad jag trodde.
Det är ju jag!!! Fast jag är inte hyperaktiv.
Jag fick en shock när det fanns någon som satt ord på alla mina svårigheter som jag skäms för och trodde jag var den enda i världen som hade.
Jag måste ha add.
Jag ser ju mönstret genom hela mitt liv.
Det jag klurar på är om veckorna jag är insnöad på något och sedan kraschar kan stämma in på add så jag bara har det eller om jag har både bipolär och add.
Bra kämpat om du orkat läsa ända hit ;)