Gravidnästäppa! Hjälp!
Hej,
Fick rådet att koka upp egen koksaltlösning och droppa, ska jag "snorta in" näsdropparna eller liksom "andas in dem/dra in dem" så som man gör vid nässpray?? Hur lång tid tar det innan det verkar??
Hej,
Fick rådet att koka upp egen koksaltlösning och droppa, ska jag "snorta in" näsdropparna eller liksom "andas in dem/dra in dem" så som man gör vid nässpray?? Hur lång tid tar det innan det verkar??
Koksalt hjälpte inte alls för min gravidnästäppa.
Jag använde nässpray ända till efter förlossningen fastän man inte ska, för jag fick panik när jag inte kunde andas...
Jag körde med rhinocort aqua som egentligen är för allergi men funkar jättebra och kan användas en längre period utan att vara beroendeframkallande.
Fick rådet av min bm.
Jag körde med rhinocort aqua som egentligen är för allergi men funkar jättebra och kan användas en längre period utan att vara beroendeframkallande.
Fick rådet av min bm.
Har försökt vänja mig av med nässpray och använder koksaltspray. Har testat Renässans naturell som knappt funkar. Renässans plus var iaf bättre. Men de är sjukt jobbigt att skippa nässpray.
Har när de varit panik använt en sprayning med barnnässprayen.
Har försökt vänja mig av med nässpray och använder koksaltspray. Har testat Renässans naturell som knappt funkar. Renässans plus var iaf bättre. Men de är sjukt jobbigt att skippa nässpray.
Har när de varit panik använt en sprayning med barnnässprayen.
Jag har använt nässpray under mina graviditeter. Inte en chans att jag hade klarat mig på koksaltlösning. Jag ville ju inte "göra rent" utan behövde rejält med avsvällande. Efter graviditeten var problemet som bortblås gudskelov.
Jag körde vanlig nässpray när jag var gravid, klarar inte av att vara täppt hela tiden och speciellt inte när man ska sova! Det kanske inte var så nyttigt, men tre friska ungar har det kommit ut. Efter dom fötts var det lättare att sluta med nässprayen så idag använder jag det bara som vanligt vid förkylning.
Fick rådet av min bm.
Vanligaste sättet med koksaltlösning (man sköljer näsan):
Hej,