Inlägg från: morsningkorsning |Visa alla inlägg
  • morsningkorsning

dammsugare

Hej! Känner att det är dags att skaffa ny dammsugare då vår har noll uppsugningsförmåga.
    Har funderar på denna electrolux ultrasilencer zusgreen58 då den ska vara tyst vilket jag känner skulle vara såå skönt. Den vi har nu låter något otroligt. Min fråga till er. Har ni någon erfarenhet av denna? Isf vad tycker ni? Är uppsugningsförmågan bra? Eller har ni bättre tips på dammsugare som är tyst och har bra sugförmåga?

• Svar på tråden dammsugare
  • morsningkorsning

Ja här på Ica så finns det en som heter Classic silence för 999:-

Den jag har kollar på har 58db men så svårt att säga hur bra den är i dammsugandet.

• morsningkorsning

Gjorde en provkörning av Electrolux zusgreen58 idag i affär. Dock hade de ju bara mattor men den var verkligen tyst. Vet inte hur den kan låta på vanligt golv med munstycket som någon säger. Det ger ju ljud också. Men fått ett annat dilemma nu. Kollat på zusanima58 också. Ungefär samma. Men såå mycket snyggare design enligt mig och så följer det med ett munstycke får djurhår, vilket vi har. Så är det värt 500 kr mer för att få en finare dammsugare och ett sånt munstycke? Kommer man använde det munstycket?

Vår nuvarande dammsugare har dock vart dålig från allra första börjat med att den suger dåligt. Vi köpte en billig då vi precis flyttade hemifrån.

• morsningkorsning

Du får gärna slå vad. Vet inte riktigt vad du är ute efter dock? Jag begär inte att jag ska få massor svar. Bara tips på nya dammsugare, eller åsikter om dom jag nämnt. Trillar det dock inte in mängder med kommentarer, fine jag överlever och går endast på recensionerna som finns på hemsidorna.

Jag tackar för ditt tips! Men jag har rengjort dammsugaren i filter osv och suget är fortfarande dåligt och har vart från första början som jag nämnde tidigare. Och vi ska inte prata om oljudet den för. Min sambo har tinnitus vilket gör det otroligt jobbigt för han att dammsuga, även jobbigt när jag dammsuger. Därför jag vill ha en som låter så lite det inprincip går.

• morsningkorsning
    hon mot strömmen skrev 2017-01-07 14:55:24 följande:

Har en grovdammsugare från kärscher för dagligt bruk och helt oslagbar. Den har jag haft i flera år, kan även suga upp vatten från golvet vb. K8mmer skaffa mig en likadan när denna går sönder.

Vilken modell är det? Så jag skulle kunna läsa lite om den? ??
  • morsningkorsning
    Tuft of dust skrev 2017-04-15 03:20:00 följande:

Så vilken dammsugare blev det tillslut? :D

Står i valet och kvalet mellan ELECTROLUX ZUSANIMA58 och ELECTROLUX ZUSGREEN58 så hoppades på att få nått smart råd innan jag beställer en :)

ZUSANIMA58 blev det! Jag är jättenöjd med den. Är vääldigt tyst, man kan ha en dialog med någon samtidigt som man dammsuger. Munstycket för djurhår låter ju desto mer då det är ett munstycke som snurrar, svårt att förklara. Men det använder jah väldigt ofta på mattor då vi har två katter som fäller. Har du hunnit beställa?
Svar på tråden dammsugare