• Anonym (ledsen)

Sprida information

För tre år sen var vi kallade till soc efter en anmälan angående vår dotter. Allt blev uppklarat utan vidare åtgärder. De som anmälde var en klasskompis föräldrar. Nu går den 16 åriga tjejen runt och pratar om det som min dotter blev anmäld för. Det skadar min dotter och oss psykiskt.

Är det okej att gå runt och pladdra om sånt här?

/ledsen mamma

• Svar på tråden Sprida information
  • Anonym (ledsen)

Ingen?

• Kjell2
    Anonym (ledsen) skrev 2017-01-06 09:56:09 följande:

För tre år sen var vi kallade till soc efter en anmälan angående vår dotter. Allt blev uppklarat utan vidare åtgärder. De som anmälde var en klasskompis föräldrar. Nu går den 16 åriga tjejen runt och pratar om det som min dotter blev anmäld för. Det skadar min dotter och oss psykiskt.

/ledsen mamma

Det är inte ok men att åtala för förtal lär ni knappast göra. Ett alternaiv är att ta ett snack med henne och föräldrarna.
  • Anonym (Nej)

/ledsen mamma

Det är inte ok!

Prata med föräldrarna.
  • Anonym (ledsen)

Har pratat med pappan i familjen som typ dumförklarade mig. Pratade sedan med dottern som nekade att hon spridit ut informationen och slängde på luren i örat på mig. ????

• Kjell2
    Anonym (ledsen) skrev 2017-01-06 10:27:10 följande:

Har pratat med pappan i familjen som typ dumförklarade mig. Pratade sedan med dottern som nekade att hon spridit ut informationen och slängde på luren i örat på mig. ????

Tja, tänker du skicka i en förtalstämning till tingsrätten? Annars inte mycket att göra.
  • Anonym (Master P)

/ledsen mamma

Nej det är inget brott om det är det du menar. Men det väldigt dålig stil att gå runt o snacka en massa. Ta ett samtal med Tjejen och hennes föräldrar.

• Anonym (ledsen)
    Kjell2 skrev 2017-01-06 10:29:03 följande:

Tja, tänker du skicka i en förtalstämning till tingsrätten? Annars inte mycket att göra.

Ville bara ha råd hur vi ska göra eftersom jag inte får respons från föräldrarna. Men det är nog inget att göra åt tyvärr..
  • Kjell2
    Anonym (ledsen) skrev 2017-01-06 10:41:44 följande:

Ville bara ha råd hur vi ska göra eftersom jag inte får respons från föräldrarna. Men det är nog inget att göra åt tyvärr..

Sker det inom ramen för skolan kan ni kanske ta upp det med någon där.
  • Anonym (Kille)

Informera om att det är förtal. När det gäller förtal spelar det dessutom mindre roll om det är sant eller ej det som sägs.

Prata med nån vettig polis. Har du tur kan du ju få polisen att ringa upp dem o ta en diskussion med dem, istället för att försöka stämma dem i tingsrätten.

• Anonym (ledsen)
    Kjell2 skrev 2017-01-06 10:47:08 följande:

Sker det inom ramen för skolan kan ni kanske ta upp det med någon där.

Den tjejen har hoppat av skolan..
Svar på tråden Sprida information