• Anonym (Anna)

Sertralin Teva hjälp!

Jag tycker absolut att du ska ta och prova medicinen! Jag åt Sertralin i fem år och upplevde inga nackdelar. Det kändes som att medicinen gjorde så att jag fick tillbaka mitt liv! Jag hade kvar alla mina känslor och kände mig som mig själv, men känslor som ångest och panik rusade inte iväg som förut. Jag hade depression och panikångest innan jag medicineras.

Ge det en chans. Det värsta som kan hända är att du inte trivs med medicinen och antingen avbryter medicineringen eller testar en annan. Lycka till!

• Anonym (Anna)

Efter mina 5 år på Sertralin hände saker i mitt liv som gjorde att jag mådde sämre. Det yttrade sig i mer panikattacker än ångest, så då bytte jag till Venlafaxin som tillhör en annan grupp mediciner. Den står jag på idag.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Jag) skrev 2017-01-07 11:50:07 följande:

Jag fick det utskrivet för några månader sen, hann ta en halv och sen några timmar senare började jag bli illamående.. Slutade med att jag spydde oavbrutet i två dygn och var helt förstörd i flera dagar efter innan jag kunde äta normalt igen. Jag vägrade ta dem igen.

Jag vill absolut inte förringa din upplevelse eller påstå att det du säger inte stämmer, men jag kan inte låta bli att undra om det verkligen berodde på Sertralin. En halv tablett är inte mycket, oavsett vilken dos du stod på. Dessutom så tar det tid för medicinen att verka. Kan det inte bara ha varit ett sammanträffande?
Svar på tråden Sertralin Teva hjälp!