• nisse335

    Mår dåligt av mamma

    Jag vet att rubriken kan verka lite extrem.. Men har känt länge nu att jag bara mår sämre och sämre av min och mammas relation.


    Hon är extremt kontrollerande med rejäla humörsvängningar. Hon blir alltså lätt arg och förstår sig inte på mig alls. Varje gång jag ska göra något försöker hon förstöra det genom att vara extremt på och efterhängsam. Jag förstår självklart att det är vitkigt att som föräldrar veta vad ens barn gör, men tro mig det går till överdrift. Detta har nu lett till att jag är stressad och osäker jämt, tänker hela tiden på om mamma kommer bli arg så fort jag gör något.  Har aldrig gjort något som fått hennes tillit till mig att försvinna. Har A i många ämnen och skolan går bra, har många kompisar. Är ALLTID jätteansvarig. Detta är jättejobbigt och tycker det är extremt svårt att förklara på ett bra sätt..varje gång jag nämner detta blir mamma alltid jättearg. Hon tar mig aldrig på allvar känns det som.. och i stunden när vi argumemnterar har jag alltid jättesvårt att komma med vettiga argument.. Vet inte vad jag ska ta mig till. Vet att min pappa också håller med mig till en viss del men han anser att i sin roll som föräldrar så måste han vara enig med mamma..
    Känner mig verkligen kvävd av vår relation, det har påverkat min sociala förmåga och min självkänsla och hur jag allmänt är gentemot andra. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Mår dåligt av mamma
  • barrstigen

    Har du funderat på att skriva ett brev? Om du har svårt att prata om hur hennes sätt påverkar dig så skulle det kunna vara ett bra alternativ

Svar på tråden Mår dåligt av mamma