• vadelma

    Cybex priam

    Någon här som har en Cybex Priam och vill dela med sig om vad de tycker? Är den stabil?

    Av vad jag kunnat läsa på olika barnvagnsbloggar så verkar den väldigt bra.

    Vi väljer mellan den och en Britax Go Next. Men tycker go next verkar så stor och klumpig i jämförelse.

  • Svar på tråden Cybex priam
  • Kompisen

    Vi har köpt en Cybex Priam, ligg- och sittvagn. Vi köpte även babyskyddet, det var ett paketpris. Bebisen är beräknad till den 18 januari så vi har inte använt vagnen "på riktigt" än utan bara kört runt den här hemma :)

    Vår uppfattning är dock att det är bra och stabil vagn som känns kvalitativ. Det är lätt att byta mellan liggdel, sittdel och babyskydd. Vagnen är lättkörd och kan enkelt monteras ned så den tar liten plats i bilen. Den är även stilren och snygg.

    Så vi är nöjda med vårt köp. Som sagt, nu har vi ju inte använt den "ute i verkligheten" med bebis i än men jag hoppas att jag i alla fall kunde bidra med lite stöd i barnvagnsdjungeln :)

  • vadelma
    Kompisen skrev 2017-01-08 16:42:51 följande:

    Vi har köpt en Cybex Priam, ligg- och sittvagn. Vi köpte även babyskyddet, det var ett paketpris. Bebisen är beräknad till den 18 januari så vi har inte använt vagnen "på riktigt" än utan bara kört runt den här hemma :)

    Vår uppfattning är dock att det är bra och stabil vagn som känns kvalitativ. Det är lätt att byta mellan liggdel, sittdel och babyskydd. Vagnen är lättkörd och kan enkelt monteras ned så den tar liten plats i bilen. Den är även stilren och snygg.

    Så vi är nöjda med vårt köp. Som sagt, nu har vi ju inte använt den "ute i verkligheten" med bebis i än men jag hoppas att jag i alla fall kunde bidra med lite stöd i barnvagnsdjungeln :)


    Oh, det låter bra. Återkom gärna när ni testat den ute med er bebis också.
  • Kompisen

    Vår lilla tjej föddes den 16 januari :)

    Vi har nu varit ute och kört med vagnen i verkligheten, utanför lägenheten :)

    Vi har använt liggdelen och babyskyddet och vi är mycket nöjda! Vagnen är lättkörd och smidig. Vi bor i Växjö och i den här stan är det mycket kullersten och mängder med grus ovanpå så här års men det har inte varit några problem. Min mamma har också provkört och hon tycker med att den är supersmidig.

    Vi tycker att det var ett bra köp. Kul också att sticka ut lite och inte köra Bugaboo som alla andra ;)

  • Meriall

    Jag valde mellan samma som ni. Köpte Britax för att cybexen var så otroligt dyr. Hade jag varit rik hade jag absolut köpt cybex istället. Så det är mest en ekonomifråga.

  • vadelma
    Kompisen skrev 2017-01-31 22:50:44 följande:

    Vår lilla tjej föddes den 16 januari :)

    Vi har nu varit ute och kört med vagnen i verkligheten, utanför lägenheten :)

    Vi har använt liggdelen och babyskyddet och vi är mycket nöjda! Vagnen är lättkörd och smidig. Vi bor i Växjö och i den här stan är det mycket kullersten och mängder med grus ovanpå så här års men det har inte varit några problem. Min mamma har också provkört och hon tycker med att den är supersmidig.

    Vi tycker att det var ett bra köp. Kul också att sticka ut lite och inte köra Bugaboo som alla andra ;)


    Grattis till lilltjejen!

    Vad härligt att höra att ni är nöjda. Vi beställde en i förrgår faktiskt. Här vi bor finns inte så mycket kullersten men har varit orolig för promenader på grusväg, men funkar det för er på kullersten så måste det bli bra även för oss!
  • vadelma
    Meriall skrev 2017-01-31 22:55:25 följande:

    Jag valde mellan samma som ni. Köpte Britax för att cybexen var så otroligt dyr. Hade jag varit rik hade jag absolut köpt cybex istället. Så det är mest en ekonomifråga.


    Vi valde Cybex till slut. Fick 12% rabatt på den och räknade även in att Britax bara har 6 månaders garanti medan Cybex har 2 år.
Svar på tråden Cybex priam