Inlägg från: Kompisen |Visa alla inlägg
  • Kompisen

Cybex priam

Vi har köpt en Cybex Priam, ligg- och sittvagn. Vi köpte även babyskyddet, det var ett paketpris. Bebisen är beräknad till den 18 januari så vi har inte använt vagnen "på riktigt" än utan bara kört runt den här hemma :)

Vår uppfattning är dock att det är bra och stabil vagn som känns kvalitativ. Det är lätt att byta mellan liggdel, sittdel och babyskydd. Vagnen är lättkörd och kan enkelt monteras ned så den tar liten plats i bilen. Den är även stilren och snygg.

Så vi är nöjda med vårt köp. Som sagt, nu har vi ju inte använt den "ute i verkligheten" med bebis i än men jag hoppas att jag i alla fall kunde bidra med lite stöd i barnvagnsdjungeln :)

• Kompisen

Vår lilla tjej föddes den 16 januari :)

Vi har nu varit ute och kört med vagnen i verkligheten, utanför lägenheten :)

Vi har använt liggdelen och babyskyddet och vi är mycket nöjda! Vagnen är lättkörd och smidig. Vi bor i Växjö och i den här stan är det mycket kullersten och mängder med grus ovanpå så här års men det har inte varit några problem. Min mamma har också provkört och hon tycker med att den är supersmidig.

Vi tycker att det var ett bra köp. Kul också att sticka ut lite och inte köra Bugaboo som alla andra ;)

Svar på tråden Cybex priam