Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Drogtest

Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:17:00 följande:
    Hur långt tillbaka går dessa prover då?
    Det beror på drogen samt hur mycket/hur länge du använt drogen m.m.
    Cannabis t.ex. finns i blodet ca 12h efter senast intag, men om man konsumerat det mer regelbundet så kan det finnas THC  i blodet längre än så. Andra droger rör sig ofta om 2-4 dagar, vissa veckor - det beror på helt enkelt. Vilken/vilka droger är det du funderar över? Brukat de en gång, fler gånger? Hur ofta? 
  • Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2017-01-09 17:25:08 följande:
    Är inte så hemma på droger men jag tror det är olika beroende på vilken drog det gäller.
    Hasch har jag för mig syns sedan månader tillbaka, amfetamin ganska länge och kokain kortare?
    Alkoholmissbruk syns sedan 6 veckor tillbaka på blodprov och en vecka på urin.
    Naej, hash, eller cannabis då, syns bara ca 12 timmar i blodet, längre om man konsumerat regelbundet. I urinen syns det däremot mycket längre. 3-8 dagar beroende på kroppsmassa och dyl. om man rökt endast en gång. Sedan varierar det mycket beroende på hur ofta man rökt, är det någon som röker dagligen så kan det handla om närmare två månader. I blodprov överlag syns droger inte alls lika länge, rör sig oftast om några dagar bara vid låg eller "normal" konsumtion. 
  • Anonym (M)
    klyban skrev 2017-01-09 17:31:36 följande:

8-10h Säger RMV att det finns spårbara mängder THC i blodet.
    Metaboliter går ju påvisa om dessa finns kvar i kroppen och längre än dessa 8-10h och i blodet.

"Ca" 12 timmar, men 8-10 timmar kan säkert vara det som är mer standard.
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:38:21 följande:
    Morfin gäller det. Senaste för en vecka sedan tog jag det. Brukat det 5 dagar i veckan de senaste halvåret. Borde det slå positivt?
    Om du inte tagit på en vecka borde du inte ha något att oroa dig över. Morfin syns i ca 12 timmar på blodprov, inte säker på hur länge det kan vara spårbart i blodet dock, hört ca 3 dagar. Men oavsett så borde det inte vara någon fara om det gått en vecka. 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:38:21 följande:
    Morfin gäller det. Senaste för en vecka sedan tog jag det. Brukat det 5 dagar i veckan de senaste halvåret. Borde det slå positivt?
    Om du inte tagit på en vecka borde du inte ha något att oroa dig över. Morfin syns i ca 12 timmar på blodprov, inte säker på hur länge det kan vara spårbart i blodet dock, hört ca 3 dagar. Men oavsett så borde det inte vara någon fara om det gått en vecka. 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 18:41:05 följande:
    Men innan dess tog jag det 5 dagar i veckan ungefär. Missbrukade det tyvärr. Men nu har jag varit utan morfin i en vecka exakt. Borde det vara grönt då eller ?
    Men det är det jag menar, det borde trots det ändå inte synas om det gått en vecka. Droger försvinner relativt snabbt ur blodet, skulle du behöva ta urinprov däremot så finns det mer anledning för oro. 
Svar på tråden Drogtest