• Anonym (TS)

Drogtest

Jag skall drogtestas via Hälsan och arbetslivet.

Vad är det för test de skall ta och hur långt tillbaka går dessa tester?

Tas det via urinen eller blodet eller?

• Svar på tråden Drogtest
  • Rapp

Har lämnat några såna och då har dom kollat efter alla dom "vanligare" drogerna.
    Både blod och urin fick jag lämna.

• Anonym (TS)
    smulpaj01 skrev 2017-01-09 17:13:34 följande:

Mina drogtester (Cabin crew) var blodprov där alla droger testas.

Hur långt tillbaka går testerna? Är det här och nu eller testar de månader tillbaka?
  • Anonym (TS)
    Rapp skrev 2017-01-09 17:15:39 följande:

Har lämnat några såna och då har dom kollat efter alla dom "vanligare" drogerna.

Både blod och urin fick jag lämna.

Hur långt tillbaka går dessa prover då?
  • smulpaj01
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:16:07 följande:
    Hur långt tillbaka går testerna? Är det här och nu eller testar de månader tillbaka?
    Är inte så hemma på droger men jag tror det är olika beroende på vilken drog det gäller.
    Hasch har jag för mig syns sedan månader tillbaka, amfetamin ganska länge och kokain kortare?
    Alkoholmissbruk syns sedan 6 veckor tillbaka på blodprov och en vecka på urin.
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:17:00 följande:
    Hur långt tillbaka går dessa prover då?
    Det beror på drogen samt hur mycket/hur länge du använt drogen m.m.
    Cannabis t.ex. finns i blodet ca 12h efter senast intag, men om man konsumerat det mer regelbundet så kan det finnas THC  i blodet längre än så. Andra droger rör sig ofta om 2-4 dagar, vissa veckor - det beror på helt enkelt. Vilken/vilka droger är det du funderar över? Brukat de en gång, fler gånger? Hur ofta? 
  • klyban
    Anonym (M) skrev 2017-01-09 17:29:27 följande:
    Det beror på drogen samt hur mycket/hur länge du använt drogen m.m.
    Cannabis t.ex. finns i blodet ca 12h efter senast intag, men om man konsumerat det mer regelbundet så kan det finnas THC  i blodet längre än så. Andra droger rör sig ofta om 2-4 dagar, vissa veckor - det beror på helt enkelt. Vilken/vilka droger är det du funderar över? Brukat de en gång, fler gånger? Hur ofta? 

8-10h Säger RMV att det finns spårbara mängder THC i blodet.
    Metaboliter går ju påvisa om dessa finns kvar i kroppen och längre än dessa 8-10h och i blodet.

• Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2017-01-09 17:25:08 följande:
    Är inte så hemma på droger men jag tror det är olika beroende på vilken drog det gäller.
    Hasch har jag för mig syns sedan månader tillbaka, amfetamin ganska länge och kokain kortare?
    Alkoholmissbruk syns sedan 6 veckor tillbaka på blodprov och en vecka på urin.
    Naej, hash, eller cannabis då, syns bara ca 12 timmar i blodet, längre om man konsumerat regelbundet. I urinen syns det däremot mycket längre. 3-8 dagar beroende på kroppsmassa och dyl. om man rökt endast en gång. Sedan varierar det mycket beroende på hur ofta man rökt, är det någon som röker dagligen så kan det handla om närmare två månader. I blodprov överlag syns droger inte alls lika länge, rör sig oftast om några dagar bara vid låg eller "normal" konsumtion. 
  • Anonym (M)
    klyban skrev 2017-01-09 17:31:36 följande:

8-10h Säger RMV att det finns spårbara mängder THC i blodet.
    Metaboliter går ju påvisa om dessa finns kvar i kroppen och längre än dessa 8-10h och i blodet.

"Ca" 12 timmar, men 8-10 timmar kan säkert vara det som är mer standard.
  • klyban
    smulpaj01 skrev 2017-01-09 17:25:08 följande:
    Är inte så hemma på droger men jag tror det är olika beroende på vilken drog det gäller. Hasch har jag för mig syns sedan månader tillbaka, amfetamin ganska länge och kokain kortare? Alkoholmissbruk syns sedan 6 veckor tillbaka på blodprov och en vecka på urin.

Vilket prov skulle detta vara?

Vid ett konsumtionstillfälle av cannabis, så kan man påvisa THC i blodet 8-10h efter konsumtiosntillfället.
    Och normalt 2-4 dagar kan man påvisa metaboliter av THC, så glöm  månader.
    Det sker först vid 24/7 konsumtion och under en lång tidsperiod.

Amfetamin och kokain går påvisa metaboliter i någon dag.

Svar på tråden Drogtest