• Anonym (KK)

    Berätta för pappan om abort?

    Jag skulle vilja ställa en fråga framförallt till killar här inne... Men alla får ha en åsikt såklart.

    Jag är en ensamstående mamma 45+ som träffat en ensamstående pappa 50+ några gånger de senaste 2 månaderna. Vi har inget uttalat förhållande utan skulle väl säja att vi är "vänner" som då och då har fantastiskt sex. Jag skulle gärna se att det utvecklades till något varaktigt men vi tar det lite sakta...


    Vi har dumt nog aldrig pratat om skydd men jag har spiral sedan många år så för mig har det inte varit nån grej (ja, jag vet att man kan få könssjukdomar).

    Nu har jag ändå blivit gravid trots spiralen och det finns inget annat alternativ än abort.

    Nu till frågan:
    Vill man som man veta om en abort även om man inte "får bestämma" och även om vi inte är i en fast relation? Jag är ju 100% övertygad om att han inte vill ha fler barn heller... 

  • Svar på tråden Berätta för pappan om abort?
  • Anonym (KK)

    Fantastisk kommentar, TJ!

    Nej, vi har inte samlag. Vi knullar som kaniner, ok?

  • TJ
    Anonym (KK) skrev 2017-01-09 21:46:20 följande:

    Fantastisk kommentar, TJ!

    Nej, vi har inte samlag. Vi knullar som kaniner, ok?


    Ja jag blev tvungen att göra en tråd om det av ren nyfikenhet
  • holidodi

    Självklart vill man veta. Jag var med om exakt samma sak, men vi var något yngre. Jag kommer inte att lita på henne igen. För mig har det med ärlighet att göra. Så jag föreslår att du berättar för honom.

  • Anonym (47yo-tuppruskare)
    Anonym (KK) skrev 2017-01-09 21:33:35 följande:

    Jag skulle vilja ställa en fråga framförallt till killar här inne... Men alla får ha en åsikt såklart.

    Jag är en ensamstående mamma 45+ som träffat en ensamstående pappa 50+ några gånger de senaste 2 månaderna. Vi har inget uttalat förhållande utan skulle väl säja att vi är "vänner" som då och då har fantastiskt sex. Jag skulle gärna se att det utvecklades till något varaktigt men vi tar det lite sakta...


    Vi har dumt nog aldrig pratat om skydd men jag har spiral sedan många år så för mig har det inte varit nån grej (ja, jag vet att man kan få könssjukdomar).

    Nu har jag ändå blivit gravid trots spiralen och det finns inget annat alternativ än abort.

    Nu till frågan:
    Vill man som man veta om en abort även om man inte "får bestämma" och även om vi inte är i en fast relation? Jag är ju 100% övertygad om att han inte vill ha fler barn heller... 


    Du ska absolut berätta. Säg att ni blir tillsammans på riktigt och det kommer fram att du gjort abort utan att ens nämna detta för "pappan" Skulle kännas som ett slag i ansiktet.
  • Axe

    Berätta om hans önskan kan påverka om du gör abort eller inte.

    För om du säger och han vill behålla men du gör abort blir han garanterat sårad. Men om han har något att säga till om så berätta. Tycker jag!

  • Anonym (KK)
    Axe skrev 2017-01-10 11:39:14 följande:

    Berätta om hans önskan kan påverka om du gör abort eller inte.

    För om du säger och han vill behålla men du gör abort blir han garanterat sårad. Men om han har något att säga till om så berätta. Tycker jag!


    Det påverkar inte alls. Jag tycker (och det tror jag att han också gör) att vi helt enkelt är för gamla och lever inte på ett sådant sätt att det skulle funka med en "sladdis".
  • Anonym (KK)
    Anonym (47yo-tuppruskare) skrev 2017-01-10 10:04:24 följande:
    Du ska absolut berätta. Säg att ni blir tillsammans på riktigt och det kommer fram att du gjort abort utan att ens nämna detta för "pappan" Skulle kännas som ett slag i ansiktet.

    holidodi skrev 2017-01-10 09:59:36 följande:

    Självklart vill man veta. Jag var med om exakt samma sak, men vi var något yngre. Jag kommer inte att lita på henne igen. För mig har det med ärlighet att göra. Så jag föreslår att du berättar för honom.


    Det är lite så jag tänker egentligen. Att jag vill vara ärlig även om det inte är något som han kan göra åt det. Och på ett sätt kommer det ju att visa vilken typ av person han är... Vi känner inte varann tillräckligt väl för att jag ska kunna veta hur han kommer att reagera. Stöttande eller avståndstagande?
  • Axe
    Anonym (KK) skrev 2017-01-10 12:44:40 följande:

    Det påverkar inte alls. Jag tycker (och det tror jag att han också gör) att vi helt enkelt är för gamla och lever inte på ett sådant sätt att det skulle funka med en "sladdis".


    Då tycker jag du ska bespara honom vetskapen om att du kanske enligt honom dödar hans barn. Om ni inte diskuterat det innan och du vet att han inte känner så.
  • Anonym (47yo-tuppruskare)
    Axe skrev 2017-01-10 15:14:34 följande:
    Då tycker jag du ska bespara honom vetskapen om att du kanske enligt honom dödar hans barn. Om ni inte diskuterat det innan och du vet att han inte känner så.
    Nja, DU kommer att må dåligt av att inte berätta, så strunta i hur mannen tar det.
    så tänker jag iallafall.
  • Axe
    Anonym (47yo-tuppruskare) skrev 2017-01-10 15:42:11 följande:

    Nja, DU kommer att må dåligt av att inte berätta, så strunta i hur mannen tar det.

    så tänker jag iallafall.


    Men om jag var man och någon blev gravid och jag hade noll att säga till om hade jag inte ens velat veta att mitt barn skulle aborteras. Skulle ju vara som att någon tar ett barn ifrån mig mot min vilja.

    Men om Jag hade något att säga till om oavsett om jag ville abort eller inte så skulle jag vilja veta.
  • Anonym (47yo-tuppruskare)
    Axe skrev 2017-01-10 16:12:42 följande:
    Men om jag var man och någon blev gravid och jag hade noll att säga till om hade jag inte ens velat veta att mitt barn skulle aborteras. Skulle ju vara som att någon tar ett barn ifrån mig mot min vilja.

    Men om Jag hade något att säga till om oavsett om jag ville abort eller inte så skulle jag vilja veta.
    Men nu är jag en man i ungefär samma ålder och jag hade absolut velat veta, jag menar, man är två som orsakat detta, då ska man vara två om att reda ut det hela med, om inte annat med rent praktiska grejer som det hela ställt till med. Hade jag fått reda på det via omvägar så hade mitt förtroende för kvinnan varit noll efter det, för så gör man inte om man vet vem fadern är och det inte handlar om våldtäkt eller liknande.
  • Anonym (Kille)

    Jag hade velat veta. Jag hade nog inte heller varit intresserad av barn när man är 50+, jag menar man blir ju pensionär innan barnet slutar gymnasiet. Känns bara jobbigt.

    Enligt mig finns det i princip inget som man bör hålla hemligt för en person som om man har ett förhållande med.

  • Anonym (Äh)

    Äh jag tänker som så att det man inte vet mår nan inte dåligt av och ni har ju inte ens ett förhållande så. Och om du är säker på att göra abort ser jag inte alls någon anledning till att berätta.

  • Anonym (Ms)

    Tycker du ska berätta kan va skönt att få stöd när du väl gör abort.

  • Anonym (47yo-tuppruskare)
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-10 18:18:15 följande:

    Jag hade velat veta. Jag hade nog inte heller varit intresserad av barn när man är 50+, jag menar man blir ju pensionär innan barnet slutar gymnasiet. Känns bara jobbigt.

    Enligt mig finns det i princip inget som man bör hålla hemligt för en person som om man har ett förhållande med.


    Det finns fördelar med att få barn riktigt sent med. Känner ett par som för 4 år sedan fick sitt första barn helt naturligt när båda var 54 år, de kan ju gå i förtidspension när föräldradagarna tar slut å ha tid med barnet, medan vi "yngre"måste jobba häcken av oss samtidigt som vi ska hinna umgås med barnen och skjutsa till alla aktiviteter osv, har själv precis nattat bägge och ska nu jobba med bokföringen tills jag stupar.
  • Anonym (KK)

    Tack för alla synpunkter!

    Jag tycker själv att det är bäst att vara ärlig och som påpekats så vet man aldrig om det "råkar" komma fram någon gång...

  • Anonym (Lycka till!)

    Lycka till med relationen! Bra att du berättar. Man är ju faktiskt två om att befrukta ett ägg om man säger så. Att du berättar säger en del om dig och hans respons säger en del om honom som du skrev.

    ...jag hade nog blivit skitglad för en sladdis vid 45 (har 10 år på mig att övertala maken haha), men allas liv ser ju helt olika ut. Du har en schysst kk vilket ju absolut inte är samma sak som en långvarig och stadig parrelation.

    Jag hade unga päron men fick inga syskon att växa upp med då de separerade, min man hade gamla päron och en väldigt fin uppväxt (ca 45/59 år tror jag, oxå en överraskningsgraviditet). Offtopic men ändå :)

Svar på tråden Berätta för pappan om abort?