• Marina77

Letrozol januari 2017

Jag är på första kuren Letrozol, precis tagit andra tabletten på cykeldag 6 då det har visat sig att jag förmodligen inte har någon egen ägglossning trots positiva ägglossningstest (Testlagret & CB), har 2 förmodade missfall (inga positiva graviditetstest bara sen mens och symptom samt samtal med BM). Vi vill så förtvivlat ha barn och hoppas nu att det ska ta sig och det kommer ett litet kärlekstroll under 2017 :)

Så nu tänkte jag höra om det är någon mer som äter Letrozol och vill följas åt? Hade vart kul och det är ju alltid skönt att dela med sig av tankar, känslor, erfarenheter och allt hopp man har :)

• Svar på tråden Letrozol januari 2017
  • Gluttan1981

Andra omgången med Letrozol, dubbel kur denna gång. Superskum cykel.. Trodde på ÄL förra måndagen, hade dels stegring på ÄL test och lite känningar. På torsdagen skrev jag här, ÄL flytning och i lördags tog jag ett ÄL test, mega positivt?! Hade väldiga känningar igår kväll/natt. Fattar ingenting? Cd 24 idag. Kanske skulle ta och kolla upp det? Skulle lämnat blodprov i fredags för att se om jag haft ÄL. Ska se till att få det gjort imorgon istället.

Fått till det fredag, söndag, vill ju gärna säkra upp ikväll men ni vet väl hur det är? Ganska sexmätt efter över en veckas liggande, ångest om det inte blir just idag.. :)

• Norrlandskvinnan

Äter 3:e kuren med Letrozol är på CD 13, har börjat köra med ägglossningsstickor. Ägglossningen lär ju dyka upp när som helst! Hoppas att dt tar sig denna gång. :)

• annaaa1991

Jag har startat 3:e omgången och är på CD 7, så har precis ätit sista tabletterna idag. Känner hur den spänner lite i vänster äggstock. Ultraljud nästa vecka. Hoppas. hoppas.. tar det inte sig denna gång blir det att vänta tills augusti då mottagningen har stängt under sommaren. Det känns sådär, men kanske är skönt med en paus och få tänka på annat. 

• Längtanefterdig

Alltså oj vilket jäkla äl-flytning jag fick för en stund sen när jag var på toa Tungan ute Aldrig sett något liknande innan...
    Det bådar gott inför helgen då äl bör vara Flört

• Lillesmultronet

Hoppas på lyckad insemination!! Mensen kom igår jävla skit men va inställd på det! Omgång 3 av letrozol enkelkur (och sen blir de dubbel) på börjas på Söndag! Håller tummarna på tredje gången gillt såklart:)

• Hejhejhejilc

Hej, jag har pco. Fick diagnosen i september 2014, blev dock gravid med hjälp av akupunktur och lchf (är normalviktig på gränsen till underviktig) i feb 2015 och fick en dotter som nu är 1,5 år. Men nu verkar det vara svårare, inget plus än, försökt sedan i höstas. Jag undrar lite hur era erfarenheter ser ut, måste man tjata sig till att få testa en kur med letrozol? tänker att jag ska ringa och kolla, men risken är väl att man får en läkartid efter sommaren :/

• annaaa1991

Idag fick jag för första gången glad gubbe på CB och en tydlig stegring på de andra testerna. Nu är det bara att hoppas på det bästa :) 

• pugsnotdrugs

Trodde letrozolen skulle ge tidigare äl som övriga månader men tji fick jag. Hoppas verkligen denna lilla ökning betyder äl för jag är så trött på att ligga o mannen gråter snart! Vad hemskt det är med schemalagt sex, o läskigt att tänka hur många år man hållit på.

Svar på tråden Letrozol januari 2017