• Marina77

Letrozol januari 2017

Jag är på första kuren Letrozol, precis tagit andra tabletten på cykeldag 6 då det har visat sig att jag förmodligen inte har någon egen ägglossning trots positiva ägglossningstest (Testlagret & CB), har 2 förmodade missfall (inga positiva graviditetstest bara sen mens och symptom samt samtal med BM). Vi vill så förtvivlat ha barn och hoppas nu att det ska ta sig och det kommer ett litet kärlekstroll under 2017 :)

Så nu tänkte jag höra om det är någon mer som äter Letrozol och vill följas åt? Hade vart kul och det är ju alltid skönt att dela med sig av tankar, känslor, erfarenheter och allt hopp man har :)

• Svar på tråden Letrozol januari 2017
  • Tiilda
    annaaa1991 skrev 2017-07-23 17:12:00 följande:

Hej!

Vill bara meddela att jag äntligen har plussat på stickan. Har ätit letrozol sedan Januari pga pcos, men ingenting har hänt. Vi skulle göra ett till försök i Augusti annars skulle vi gå vidare med ivf. Men nu, helt plötsligt, när vi tagit en paus på grund av sommar stängt, knappt har försökt och jag lagt alla ägglossningstester på hyllan så lyckas jag få en spontan ägglossning av mig själv och blivit gravid. Vi är båda i chock och kan knappt tro det är sant! Nu hoppas vi bara på att allt går som det ska och jag önskar er all lycka till er där ute som kämpar!!

Grattis, vad underbart!!
  • Tiilda
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-23 13:40:14 följande:

Också Stockholm, vilken klinik går du på nu? Du har säkert min förra läkare, alla jag hört har varit så nöjda med honom, det är bara jag som inte tyckt det jag går nu på cevita, så nöjd där

Jag såg nu att det råkat bli massa ???? efter mitt "okej" förut, det var inte meningen ????

Jag går på mamamia på Karlavägen. Okej, var ligger det?
  • Hormonkarusellen
    Tiilda skrev 2017-07-23 18:02:50 följande:

Jag såg nu att det råkat bli massa ???? efter mitt "okej" förut, det var inte meningen ????

Jag går på mamamia på Karlavägen. Okej, var ligger det?

Haha, ja det var där jag gick bara hört gott om dem, men blev så besviken själv.. cevita ligger vid Fridhemsplan, vid st Görans

Går du på gyn eller delas fertilitets-del? För jag fattade på min gyn att han inte fick skriva ut letrozol, utan det var en någon annan som skulle göra i så fall, men jag kan ha missuppfattat
  • Allex

Hej!

Vill bara meddela att jag äntligen har plussat på stickan. Har ätit letrozol sedan Januari pga pcos, men ingenting har hänt. Vi skulle göra ett till försök i Augusti annars skulle vi gå vidare med ivf. Men nu, helt plötsligt, när vi tagit en paus på grund av sommar stängt, knappt har försökt och jag lagt alla ägglossningstester på hyllan så lyckas jag få en spontan ägglossning av mig själv och blivit gravid. Vi är båda i chock och kan knappt tro det är sant! Nu hoppas vi bara på att allt går som det ska och jag önskar er all lycka till er där ute som kämpar!!

Stort grattis! Härligt med glada nyheter
  • orzia1
    Tiilda skrev 2017-07-22 20:50:48 följande:

Jag har tyvärr inte heller gått spontan mellan behandlingar innan, men man slutar ju inte hoppas för det.. Förra äl hade jag två ägg dom mognat för första gången, så därför hoppas jag lite extra nu. Okej vad frustrerande, man vill verkligen inte riskera att missa ett efterlängtad försök. Hur många dagar är ni ifrån varandra? Men förhoppningsvis kan ni få en chans om det nu blir äl och det bara är några dagar ni inte ses.

Okej, jag har inte testat temp men har funderar på att göra det. Förstår om du inte gör tester då. Jag har ändå tyckt att det vart flera gånger de har varit missvisande med äl-tester.

Nej då blev jag gravid med hjälp av Pergotime, så hade gärna kört med det även nu men det har tyvärr utgått. Jag varvade försöken mellan Letrozole och Pergotime. Var då tvungen att ta trippel dos för att få äl, nu räcker det med dubbel. Jag blev gravid på den fjärde ägglossningen, men hade flera försök på enkel och dubbeldos som inte gav äl. Började första behandlingen sommaren 2014 och blev gravid i april 2015. Hoppas det kommer gå fortare den här gången.

Jag har pergotime kvar, vill du byta mot letrozol så skicka meddelande.
  • orzia1

Hej!

Grattis
  • Gluttan1981

Då kan jag också meddela att vi är gravida!! Tog sig på tredje försöket med Letrozol dubbel dos. Dock trodde vi att det hade slutat i ytterligare en ofostrig graviditet MEN idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Lycka till nu alla!!

• Allex
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:12:07 följande:

Då kan jag också meddela att vi är gravida!! Tog sig på tredje försöket med Letrozol dubbel dos. Dock trodde vi att det hade slutat i ytterligare en ofostrig graviditet MEN idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Lycka till nu alla!!

Wiiiieeee Härligt! Kul med sådana glada nyheter. Hoppet lever!
  • orzia1
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:12:07 följande:

Åhh härligt. Stort grattis
  • Anonym (Ida)

Har nyligen avslutat första kuren med Letrozol. Tog ett progesteronprov dag 22 som visade 0.3. Med andra ord så hade jag ingen ägglossning, däremot såg det bra och lovande ut när jag gjorde VUL. (så besviken)

Aldrig hört talas om någon som har så lågt progesteron. Är det någon här som har erfarenhet kring det? Kan det öka när jag börjar med dubbel dos? 

Svar på tråden Letrozol januari 2017