fritil9 skrev 2017-01-21 14:59:20 följande:
Nu har jag en till fråga! När under fertila perioden inseminerades ni? När vi får glad gubbe på morgonen får vi en tid kl. 15 på eftermiddagen. Det känns ju inte så bra? Har läst att frysta spermier lever i ca 24 timmar. Och glada gubben (positivt ägglossningstest) visas ju 24 timmar INNAN ägglossning, och när den väl sker är ju ägget befruktningsbart i 24 timmar (ca).
Är det inte bättre att inseminera dagen efter? Annars riskerar man ju att spermierna dör innan ägget släpper? Tänker jag fel?
Första försöket fick jag glad gubbe kl 6 och inseminerades kl 11 dagen efter, andra försöket fick jag glad gubbe kl 14 och inseminerades kl 12 dagen efter, och tredje försöket fick jag glad gubbe kl 10 och inseminerades kl 16 samma dag. Så har provat alla varianter och är fortfarande inte gravid. Det här försöket kommer jag ta en ovitrelle-spruta kl 22 på söndag och insemineras kl 10 på tisdag, hoppas att det funkar bättre!
Tror att frusna spermier kan leva 1-2 dygn så det borde vara lugnt att insemineras dagen innan ägglossning, eller ca 12 timmar innan som det typ blir om man får glad gubbe på morgonen och insemineras på eftermiddagen :)