• fritil9

Efter hur många inseminationer fick du/ni +?

Efter att vi, jag och min flickvän, gjort ett första inseminationsförsök med fryst donerad sperma på klinik med 15 milj. spermier, men fått både mens och negativt på stickan, undrar vi nu lite hur lång tid det tog för er andra att bli gravida med insemination?

Ålder vid insemination?

Hur många milj spermier?

Tacksamma för svar! :)

Vi är 22 och 23. Trodde verkligen det skulle ta sig denna gången.. Kändes verkligen så. Hade konstant mensvärk i ca 1 vecka innan mens, vilket aldrig hänt tidigare. Har bara värk första dagen i vanliga fall.

• Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?
  • AlexSthlm

Hej!

Jag och min flickvän håller på med inseminationsförsök och är inne på vårt tredje försök nu, som vi snart vet om det har tagit sig eller inte. Jag som insemineras är 26 år. Antalet miljoner spermier vet vi inte då vi försöker i Danmark och har inte fått nån sån info.

Jag förstår att du vill ha svar på hur många försök som krävdes för + och det har vi ju inte fått än men för oss är det än så länge minst tre i alla fall :)

• fritil9
    AlexSthlm skrev 2017-01-10 21:54:24 följande:

Hej!

Jag och min flickvän håller på med inseminationsförsök och är inne på vårt tredje försök nu, som vi snart vet om det har tagit sig eller inte. Jag som insemineras är 26 år. Antalet miljoner spermier vet vi inte då vi försöker i Danmark och har inte fått nån sån info.

Jag förstår att du vill ha svar på hur många försök som krävdes för + och det har vi ju inte fått än men för oss är det än så länge minst tre i alla fall :)

Men så spännande!! Då håller vi alla tummar för att det lyckas denna gången! Vi kanske kan följas åt? Om allt klaffar blir det ett försök nästa vecka :)
  • AlexSthlm
    fritil9 skrev 2017-01-10 22:33:57 följande:

Men så spännande!! Då håller vi alla tummar för att det lyckas denna gången! Vi kanske kan följas åt? Om allt klaffar blir det ett försök nästa vecka :)

Absolut, följs gärna åt :) Ok, spännande! Ni insemineras i Sverige eller?
  • fritil9
    AlexSthlm skrev 2017-01-10 22:58:07 följande:

Absolut, följs gärna åt :) Ok, spännande! Ni insemineras i Sverige eller?

Ja det gör vi! På privat klinik då landstinget ändrat nedre åldersgränsen till 25, trots att vi var klara med utredningen fick vi inte börja med behandlingen där.. Hur kommer det sig att ni valt Danmark då? :)
  • Lincha77

Hej!
    Jag är 32 år och inseminerades i december nu och det var min första insemination och vi fick plus Glad så är snart i vecka 7. Lycka till önskar jag er!

• fritil9
    Lincha77 skrev 2017-01-11 11:04:28 följande:

Hej!

Jag är 32 år och inseminerades i december nu och det var min första insemination och vi fick plus  så är snart i vecka 7. Lycka till önskar jag er!

Å vilken lycka! Grattis! :D Hur många milj spermier? Å blir så nojig att något är knas med mig.. Har alla förutsättningar för att lyckas, ändå tog det inte :( (vet att det kan ta tid, men ändå)
  • Lincha77
    fritil9 skrev 2017-01-11 11:06:32 följande:
    Å vilken lycka! Grattis! :D Hur många milj spermier? Å blir så nojig att något är knas med mig.. Har alla förutsättningar för att lyckas, ändå tog det inte :( (vet att det kan ta tid, men ändå)
    Ja verkligen total lycka men känns fortfarande overkligt och inte förrän vi ska på vul om några veckor så kan jag tro att det är sant. Glad Vi har ett tvillingpar på 5 år som min flickvän bar så nu håller vi tummen hårt för att allt även går bra denna gång.
    OJ ingen aning, visste inte att man kunde få reda antalet :)
  • fritil9
    Lincha77 skrev 2017-01-11 11:33:51 följande:

Ja verkligen total lycka men känns fortfarande overkligt och inte förrän vi ska på vul om några veckor så kan jag tro att det är sant.  Vi har ett tvillingpar på 5 år som min flickvän bar så nu håller vi tummen hårt för att allt även går bra denna gång.

Okej! Mysigt! Våra plan är att bära en gång var också! Håller tummarna för att allt går bra! Får ni hjälp via landstinget? Det berättade hon för oss innan när vi fick se spermierna! Kul att veta faktiskt :D
  • AlexSthlm
    fritil9 skrev 2017-01-11 10:20:25 följande:

Ja det gör vi! På privat klinik då landstinget ändrat nedre åldersgränsen till 25, trots att vi var klara med utredningen fick vi inte börja med behandlingen där.. Hur kommer det sig att ni valt Danmark då? :)

Okej, himla surt det där med åldersgränsen! Det är ju inte avgörande för om man är redo att bli förälder!

Vi kände att landstinget skulle ta för lång tid och den privata kliniken i Sverige skulle faktiskt dels bli dyrare och krävde dessutom samma utredning som landstinget t ex 1-2 samtal med beteendevetare vilket vi av princip inte vill göra (det är illa nog att socialen ska utreda min flickväns förmåga att vara förälder sen när barnet är fött). Vi hade också hört supermycket bra om Storkklinik och nu är vi supernöjda att vi valde dem för även om det är lite jobbigt med resandet så är personalen där helt underbara vilket är särskilt viktigt för mig som tycker det är väldigt jobbigt med gynundersökningar.
  • AlexSthlm
    Lincha77 skrev 2017-01-11 11:33:51 följande:

Ja verkligen total lycka men känns fortfarande overkligt och inte förrän vi ska på vul om några veckor så kan jag tro att det är sant.  Vi har ett tvillingpar på 5 år som min flickvän bar så nu håller vi tummen hårt för att allt även går bra denna gång.

Wow grattis!!

Kul med 5-åriga tvillingar, då är det fullt ös! Hur många försök tog det för din flickvän att bli gravid?
Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?