• Anonym (Lena)

Blockeringar och Instagram

Hej! 

Jag vänder mig till er som har erfarenhet av Instagram och att blockera. 

Jag har blockerat en kille på Instagram och i morse upptäckte jag att han har blockerat mig. Det var alltså omöjligt att hitta honom på Instagram = jag är blockerad. Jag har ett annat konto också så jag kan se att han har blockerat just mitt konto. 

Jag undrar om detta är tekniskt omöjligt!? Eller är det så illa att jag i sömnen har råkat avblockera och kanske tom. följa honom?! Haha 

Jag undrar verkligen för det vore oerhört pinsamt om det sistnämnda har inträffat. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-11 19:39
    Tekniskt möjligt ska det såklart stå.
  • Svar på tråden Blockeringar och Instagram
  • Twilight

Även om du blockerat honom så kan han se när du gillar/kommenterar hos andra, och då klicka sig in på din sida och blockera tillbaka. Förstår du hur jag menar? :)

• Dumbledore
    Twilight skrev 2017-01-11 20:58:57 följande:

Även om du blockerat honom så kan han se när du gillar/kommenterar hos andra, och då klicka sig in på din sida och blockera tillbaka. Förstår du hur jag menar? :)

Men har man blockerat någon så kan den ju inte se när man kommenterar eller annat på andras sidor. Det är ju det som är hela grejen. Eller har jag fattat helt fel?
  • Twilight
    Dumbledore skrev 2017-01-11 21:05:00 följande:
    Men har man blockerat någon så kan den ju inte se när man kommenterar eller annat på andras sidor. Det är ju det som är hela grejen. Eller har jag fattat helt fel?
    Du har fattat fel ;) Personen kan inte se dina bilder och inte söka efter dig på vanligt vis. Du syns dock på kommentarer/likes på andras bilder.
  • Dumbledore
    Twilight skrev 2017-01-11 21:15:27 följande:

Du har fattat fel ;) Personen kan inte se dina bilder och inte söka efter dig på vanligt vis. Du syns dock på kommentarer/likes på andras bilder.

Okej, det är alltså som på Facebook då. Bra att veta!
  • Twilight

Detta gäller på Instagram. På Facebook t.ex, där blir man osynlig för den blockerade personen.

• Anonym (Lena)
    Dumbledore skrev 2017-01-11 21:05:00 följande:
    Aha! Tusen tack för svaret! Jag måste kolla upp detta för säkerhets skull men jag tror dig. Det borde verkligen vara så..   Tur att jag troligen inte var så klantig att jag tagit bort blockeringen och kanske skickat en följ-förfrågan utan vetskap Skäms MEN då måste han vara värsta stalkern (som jag haha). Han måste först gått in på min sida med någon annan profil och snokat bland mina vänner. 
  • Dumbledore
    Twilight skrev 2017-01-11 21:16:31 följande:

Detta gäller på Instagram. På Facebook t.ex, där blir man osynlig för den blockerade personen.

Haha! Jag menade alltså att det inte är som på Facebook! :D
  • Dumbledore
    Anonym (Lena) skrev 2017-01-11 21:23:01 följande:

Aha! Tusen tack för svaret! Jag måste kolla upp detta för säkerhets skull men jag tror dig. Det borde verkligen vara så..   Tur att jag troligen inte var så klantig att jag tagit bort blockeringen och kanske skickat en följ-förfrågan utan vetskap  MEN då måste han vara värsta stalkern (som jag haha). Han måste först gått in på min sida med någon annan profil och snokat bland mina vänner. 

Måste han verkligen gjort det? Det räcker ju om han kommer ihåg ditt namn så kan han blocka dig.
  • Anonym (Lena)
    Dumbledore skrev 2017-01-11 21:25:30 följande:
    Måste han verkligen gjort det? Det räcker ju om han kommer ihåg ditt namn så kan han blocka dig.
    Nej det går inte. Jag har kollat genom att låta en vän försöka söka fast jag har blockerat Glad
Svar på tråden Blockeringar och Instagram