• Anonym (Lena)

Blockeringar och Instagram

Hej! 

Jag vänder mig till er som har erfarenhet av Instagram och att blockera. 

Jag har blockerat en kille på Instagram och i morse upptäckte jag att han har blockerat mig. Det var alltså omöjligt att hitta honom på Instagram = jag är blockerad. Jag har ett annat konto också så jag kan se att han har blockerat just mitt konto. 

Jag undrar om detta är tekniskt omöjligt!? Eller är det så illa att jag i sömnen har råkat avblockera och kanske tom. följa honom?! Haha 

Jag undrar verkligen för det vore oerhört pinsamt om det sistnämnda har inträffat. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-11 19:39
    Tekniskt möjligt ska det såklart stå.
  • Svar på tråden Blockeringar och Instagram
  • Anonym (Lena)
    Twilight skrev 2017-01-11 21:16:31 följande:

Detta gäller på Instagram. På Facebook t.ex, där blir man osynlig för den blockerade personen.

Så spännande! ska snart låta en vän kolla detta Skrattande
  • smulpaj01

Vad spelar det för roll om du är blockad? Du vill ju inte ha kontakt eftersom Du har blockat honom?

• Anonym (Lena)
    smulpaj01 skrev 2017-01-11 21:31:51 följande:

Vad spelar det för roll om du är blockad? Du vill ju inte ha kontakt eftersom Du har blockat honom?

Det har du rätt i men det står mycket känslor på spel... Sedan är jag också tekniskt intresserad. Liksom, hur kunde detta ske.... 
  • smulpaj01
    Anonym (Lena) skrev 2017-01-11 21:33:23 följande:
    Det har du rätt i men det står mycket känslor på spel... Sedan är jag också tekniskt intresserad. Liksom, hur kunde detta ske.... 
    Är det ett ex till dig så förstår jag
  • Anonym (Lena)
    smulpaj01 skrev 2017-01-11 21:37:24 följande:
    Är det ett ex till dig så förstår jag
    Twilight skrev 2017-01-11 21:17:06 följande:

Haha, så skriver vi samtidigt, men tvärtemot

Ja det är det.

Tack Twilight. Du hade rätt! NU har jag dock gjort en intressant upptäckt..... Jag gick in på alla mina blockerade och tog bort  min block på bara honom. DÅ kunde jag plötsligt söka på honom igen och se profilen. Men det lustiga är att de andra som jag har blockerat kan jag söka på och få upp deras sidor utan att avblockera. Skumt! Har du någon teori om detta? 
  • Twilight
    Anonym (Lena) skrev 2017-01-11 21:23:01 följande:
    Aha! Tusen tack för svaret! Jag måste kolla upp detta för säkerhets skull men jag tror dig. Det borde verkligen vara så..   Tur att jag troligen inte var så klantig att jag tagit bort blockeringen och kanske skickat en följ-förfrågan utan vetskap Skäms MEN då måste han vara värsta stalkern (som jag haha). Han måste först gått in på min sida med någon annan profil och snokat bland mina vänner. 
    Kolla du :)
    Jag dubbelkollade innan jag skrev jag med.

Haha japp, lite stalker... Men det är vi nog många som är ;)
  • Twilight
    Dumbledore skrev 2017-01-11 21:24:23 följande:
    Haha! Jag menade alltså att det inte är som på Facebook! :D
    Hahaha
  • Twilight
    smulpaj01 skrev 2017-01-11 21:31:51 följande:

Ooh! Stoooor skillnad på att blockera eller bli blockerad Det tycker då jag iaf.
  • Twilight
    Anonym (Lena) skrev 2017-01-11 21:50:41 följande:
    Twilight skrev 2017-01-11 21:17:06 följande:

Haha, så skriver vi samtidigt, men tvärtemot

Ja det är det.

Tack Twilight. Du hade rätt! NU har jag dock gjort en intressant upptäckt..... Jag gick in på alla mina blockerade och tog bort  min block på bara honom. DÅ kunde jag plötsligt söka på honom igen och se profilen. Men det lustiga är att de andra som jag har blockerat kan jag söka på och få upp deras sidor utan att avblockera. Skumt! Har du någon teori om detta? 
    Hmm, nej du, där har jag dåligt med teorier...
    Jag kan söka på alla mina blockerade, om de inte blockerat mig.
    Riktigt knepigt.

Testade nu att avblocka en som jag vet blockat mig, men jag kan ändå inte söka på henne.
    Jag tror nog att han inte blockat dig ändå, att nåt bara blivit knas...
  • Anonym (social media konsult)

Många felaktiga antagningar om både Facebook och instagram. Bara för att du blockerat en användare på instagram betyder inte det att hen inte kan söka på ditt namn och hitta dig som vanligt. Det enda som hänt är att personen inte kan se sina bilder/skicka följarförfrågan om du har privat.

En missuppfattning om Facebook kan jag passa på att skriva också. Jag har hört människor säga att dom tror att de förslag på vänner som kommer upp på Facebook innebär att DOM personerna skulle "sökt mycket" på en. Så är det inte. Förslag kan bero på att en själv har sökt på förslagen eller förslagens vänner, att nån har gemensamma vänner, har varit vänner förut, har mailat varandra på tex gmail eller jobbat på samma företag etc etc.

Varken Facebook eller instagram avslöjar vilka som "stalkat" dig om de inte råkat gilla något du lagt upp eller ha lagt till dig som vän.

• Coccolina

När jag blockat folk på Instagram så får jag upp ett meddelande om att personen samtidigt inte kommer synas om jag söker på personen, så kanske inte är så att han blockat dig men att du inte kan se honom för att du blockat honom...

Sen varför du vill gå in och titta på en sida som du blockat förstår jag inte... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
    Coccolina skrev 2017-01-12 17:56:59 följande:

När jag blockat folk på Instagram så får jag upp ett meddelande om att personen samtidigt inte kommer synas om jag söker på personen, så kanske inte är så att han blockat dig men att du inte kan se honom för att du blockat honom...

Sen varför du vill gå in och titta på en sida som du blockat förstår jag inte... 

Eller hur. Crazyexgirlfriend stalker.
  • Twilight
    Anonym (social media konsult) skrev 2017-01-12 17:30:42 följande:

Många felaktiga antagningar om både Facebook och instagram. Bara för att du blockerat en användare på instagram betyder inte det att hen inte kan söka på ditt namn och hitta dig som vanligt. Det enda som hänt är att personen inte kan se sina bilder/skicka följarförfrågan om du har privat.

En missuppfattning om Facebook kan jag passa på att skriva också. Jag har hört människor säga att dom tror att de förslag på vänner som kommer upp på Facebook innebär att DOM personerna skulle "sökt mycket" på en. Så är det inte. Förslag kan bero på att en själv har sökt på förslagen eller förslagens vänner, att nån har gemensamma vänner, har varit vänner förut, har mailat varandra på tex gmail eller jobbat på samma företag etc etc.

Varken Facebook eller instagram avslöjar vilka som "stalkat" dig om de inte råkat gilla något du lagt upp eller ha lagt till dig som vän.

Fast delen ang Instagram är det ju du som har fel...
    Kanske bäst att kolla upp fakta innan man försöker knäppa andra på näsan ;)
    Är du blockad på Insta så kommer INTE personen som blockat dig upp om du söker på dennes nick.
    Twilight skrev 2017-01-12 18:09:02 följande:

Fast delen ang Instagram är det ju du som har fel...

Kanske bäst att kolla upp fakta innan man försöker knäppa andra på näsan ;)

Är du blockad på Insta så kommer INTE personen som blockat dig upp om du söker på dennes nick.

Säg det där till dig själv. Nu vet jag detta iaf men tex så blockade min lillebror mig på instagram och då kom han upp som vanligt när jag sökte på hans namn men jag SÅG att han blockat mig för att det så står "inga inlägg ännu" och så kan man varken följa eller är hans bilder. Du har fel och du hade fel igen :)
  • Twilight
    Anonym (social media konsult) skrev 2017-01-12 23:25:52 följande:
    Säg det där till dig själv. Nu vet jag detta iaf men tex så blockade min lillebror mig på instagram och då kom han upp som vanligt när jag sökte på hans namn men jag SÅG att han blockat mig för att det så står "inga inlägg ännu" och så kan man varken följa eller är hans bilder. Du har fel och du hade fel igen :)
    Du får tro det, det är helt okej.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (social media konsult) skrev 2017-01-12 23:25:52 följande:

Ok?? Märkligt.... En blockad vän. Kan inte se honom när jag söker på honom men ser hans like. Rörigt!! Kunde söka på blockad kompis men kan inte längre söka på den. Innan kunde jag det.
Svar på tråden Blockeringar och Instagram