• amanda1998

Dem säger att vi är för unga

Hej!
    Amanda heter jag och är 18 år fyller 19 nu i februari. 

Jag och min sambo har velat ha barn sedan ett och ett halvt år tillbaka nu. Vi har inga problem ekonomiskt alls då han jobbar heltid plus jag deltid vid sidan av gymnasiet som jag slutar nu i juni.

Det enda vi vill är verkligen att blida en familj men det blir ingen bebis. 
    När vi sökt och försökt söka hjälp så säger dem hela tiden att vi är så unga och att vi har tiden på oss men det är fruktansvärt jobbigt och kan knappt tänka på annat längre då vi velat detta i så himla lång tid.

Någon som varit med om liknade eller har råd vad vi borde göra? är helt förstörd.

• Svar på tråden Dem säger att vi är för unga
  • amanda1998
    Nautical skrev 2017-01-13 15:22:44 följande:

Hej Amanda.

Jag vet hur det är att vilja ha barn men inte kunna. Vår dotter är en IVF bebis. Reglerna är att man måste försöka i minst 1 år aktivt med ex ägglossningsstickor eller ex appen P Tracker. En gratis app där du lägger in mens och ägglossning. Då berättar den vilka dina fertila dagar är. Då bör ju ni ligga minst en gång om dagen under den veckan. Kolla på Youtube på videos om fertilitet. Det finns massor av bra videos som visar hur många spermier som "försvinner på vägen" så antalet är nyckeln här om man har svårt att bli gravid.

Vår dotter föddes när vi var 34. Jag kan säga att jag säkert hade varit en bättre mamma om jag varit yngre. Jag har dragit på mig skador och kan ex inte bära mitt barn så mycket. Jag har även blivit bekväm under åren av att vara fri och bara ha mig själv att ta hand om.

Dock hade jag ju inte varit tillsammans med barnets pappa om jag blivit gravid som tonåring. Inte kunnat gjort att jag gjort, rest och jobbat utomlands och pluggat på annan ort, då jag hade varit tvungen att anpassa mitt liv till barnets pappa om vi hade separerat. Men det hade säkert blivit bra ändå!

Det finns aldrig några garantier för att två föräldrar ska hålla ihop livet ut, vilken ålder de än må ha. Vill ni köra på barn så önskar jag er all lycka till i välden och hoppas på att det blir en liten bebis snart!

Åh tack blir helt tårögd när jag läser detta!
    Plussade idag så kanske är hormonerna. 
  • Camspr

VÄNTA!

jag lever idag med en man som har tre barn sen innan, de fick första innan de ens tagit studenten. Min man har bra utbildning men mamman har det tufft. Skaffa er utbildning, spara pengar och lev livet. Han är idag 32 och jag är 26, vi längtar också efter barn men vi har sett till att först leva.. upplev livet först! Sen kommer det en dag ni blir föräldrar och då har ni något ännu bättre att se fram emot.

• amanda1998
    Camspr skrev 2017-01-13 18:31:13 följande:

VÄNTA!

jag lever idag med en man som har tre barn sen innan, de fick första innan de ens tagit studenten. Min man har bra utbildning men mamman har det tufft. Skaffa er utbildning, spara pengar och lev livet. Han är idag 32 och jag är 26, vi längtar också efter barn men vi har sett till att först leva.. upplev livet först! Sen kommer det en dag ni blir föräldrar och då har ni något ännu bättre att se fram emot.

Lite försent att säga det för plussade idag
  • amanda1998
    Jw83 skrev 2017-01-13 05:45:18 följande:
    Inte riktigt sant. Dom par som är välutbildade, inte har särkullsbarn och som fått första barnet efter 30 skiljer sig nästan aldrig. Umgås du bara med unga föräldrar så kan det se ut som om alla är separerade. Umgås du med välutbildade, äldre föräldrar så ser det ut som att ingen separerar.
    Vi plussade idag så behöver inga fler kommentarer 
  • 24årigtjejredoattblimamma
    amanda1998 skrev 2017-01-13 17:16:27 följande:

Så nu räcker det med elaka kommentarer.

Idag plussade vi!

Lyckligare än någonsin och vårt barn kommer få en jättefin framtid och vi kommer göra allt för honom eller henne.

Önska oss nu lycka till istället och kom med goda råd istället.

Grattis !!!
  • 24årigtjejredoattblimamma
    Coccolina skrev 2017-01-13 14:05:05 följande:

Ajdå... får hoppas hon mognar rejält då innan det blir några barn...

Nej det är INTE så framtiden ser... Att ens tro det är väldigt omoget. För sanningen är det att just såna jobb är "non jobs" som i slutändan leder till noll och inget. Det är sorgligt att vissa faktiskt tror att det är en framtid i såna jobb... Att göra naglar och ögonfransar, ja ok så länge det är ett mode (sånt där går i vågor.. och det är fler och fler som har bra alternativ för att göra det själv hemma...) och att vara youtube stjärna.... Please... Visst vissa lyckas och blir som Pewdie Pie...men faktiskt så är de flesta dagsländor som får några följare men snabbt försvinner i mediebruset... En del i processen att bli mogen handlar om att trygga framtiden. Och så vida du inte är miljonär så har du inte gjort det genom att ha lite följare på YouTube... 

Du får ha dina åsikter och jag tänker ha mina. =)
  • nevermind
    amanda1998 skrev 2017-01-13 17:17:26 följande:
    Tack fina du håller verkligen med kul att det finns sådana som du som förstår hur vi känner.

Efter ett och ett halvt år plussade vi idag.. Är det inte otroligt.
    Själv är jag lyckligt barnfri. Så sprid gärna ordet att inte alla barnfria hatar barn och är emot att folk skaffar barn. En vanlig missuppfattning tyvärr.

Vad härligt! Nu håller vi tummarna att allt går bra.
Svar på tråden Dem säger att vi är för unga