Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Vad anser ni om detta?

Anonym (Anna) skrev 2017-01-13 00:40:25 följande:

Just precis.

Hoppas att du får ingifta kusinbarn, och att de blir kära i dina barn.

Eller att du får bonusbarn och förstår att man som mamma inte skiljer på bonusbarn och "riktiga" barn..
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Anna) skrev 2017-01-13 00:41:45 följande:

Vad tycker din man om det hela då? Han tycker som jag eller?

Han tycker också att det är fel, men resonerar såhär.. han är bar 14 år och kommer inte vara tillsammans med henne sen...
  • Anonym (Bonusmamma)
    glutten skrev 2017-01-13 00:42:24 följande:

Du är uppvuxen nära dina kusiner, men tjejen vet inte ens om att du är kusin med hennes pappa/hennes pojkväns bonusmamma? Då kan ni ju inte umgås särskilt nära idag.

Jag kan TYP förstå att det känns LITE konstigt för dig, och det är mycket fint att du och pojken har en så bra tematik. Men du måste släppa detta. De gör inga som helst fel genom att vara ihop. Deras relation har inte heller med dig att göra. Vilken rätt har du att bestämma vem han får vara ihop med (så länge han inte far illa)?

Jag frågar dig samma fråga som jag frågade de andra .. hade du tyckt att det var ok, om dina barn blev tillsammans med dina kusiners barn?

Vi har nydligen flyttat till ett nytt samhälle, pojken har börjat en ny skola.

Jag är uppvuxen med mina kusiner.

Dessa barnen är idag 14år som vi pratar om.

Vi har bott på annat håll i 9 år, barnen var 5år sist jag träffade dom.

Barnen är stora nu och hänger inte med mamma och pappa överallt, dvs att jag bara träffar kusin och hans fru.

Jag har inte varit i skolan och hämtat 14 åringen eller suttit med i hans klass på lektioner.

Därför vet hon inte vem jag är eller hur jag ser ut.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Äh) skrev 2017-01-13 00:49:26 följande:

Dock är du ju inte släkt med din mans barn heller? Och flickan är därför inte släkt med honom...

Ingift släkt.

Och han var 4 år när jag träffade hans pappa..

"om en gris flyttar in i ett stall, blir han automatiskt en häst då? "
  • Anonym (Bonusmamma)

Jag kan utläsa följande :

1. Att Ni alla är överens om att allt är en fråga om genetik.

2. MEN Att ni inte hade velat att era barn dejtade era kusiners barn.

3. Att ni tycker att det är helt ok för två kusiner att gifta sig, eftersom att lagen säger så.

Men att ni förmodligen inte hade gillat det, eftersom att era barn delar genetiken.

Tycker att ni säger emot er själva lite, och bara pekar på att. Nej du är inte hans riktiga mamma.

Min fråga är då, hade det varit ok om det hade varit pojkens riktiga mammas kusinbarn?

Ja förmodligen hade ni tyckt det också då, eftersom att ni bara utgår från era egna barn och att ni inte hade velat att era barn satte på kusinernas barn... ursäkta svenskan..

• Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Sebbe) skrev 2017-01-13 01:02:22 följande:

Förstår dig inte alls. Varför ska du tycka så mycket om saken? Kan de inte få ha sin grej ifred? De ÄR ju inte släkt oavsett hur mycket du "ser han" som din riktiga son...

Och ja, jag hade tyckt det var okej om mitt barn blev tillsammans med min kusins barn. Förstår verkligen inte varför jag skulle tycka något dåligt om det.

Att tycka är väl helt okej, jag gör ju inget åt det.

Jag tycker ju faktist bara!

Och jag har bara påpekat detta för grabben snabbt vid ett tillfälle, som höll med mig i de ögonblicket jag sa det.

Sen att jag har pratat med mer min man om det är en annan femma.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (men människor) skrev 2017-01-13 01:02:22 följande:

Det där sista. Det är svaret på din TS. Det är vad alla i tråden försöker säga dig. Ser du det?

Bingo!

Men jag är säker på att hästarna hade sett honom som en av dom... även om dom inte var släkt ;)
  • Anonym (Bonusmamma)
    Fiona M skrev 2017-01-13 01:05:32 följande:

Men exakt vad är det du har problem med?

Om man inte vill läsa allt som är skrivet så är er kort och gott.

Min son är tillsammans med min kusins barn.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (men människor) skrev 2017-01-13 01:08:30 följande:

Vilket ben ska du stå på TS?

Alla är överens. Det är en fråga om genetik. Din son delar inte gener med ditt kusinbarn. Punkt slut. Du är hans mamma, du är det, men du delar inte gener med honom mer än en adoptivmamma delar gener med sitt barn. 

Ingen här säger emot sig själv och alla är överens om detta. Det är DU som säger emot. 

Nej alla är inte överens, jag anser att det är fel.

Vi gör det enklare , utan att blanda in DNA.

Jag vill inte att mina barn är tillsammans med mina kusiners barn.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (K) skrev 2017-01-13 01:09:33 följande:

Detta angår i praktiken inte dig alls.

Givetvis kan ingen hindra dig från att ventilera dina känslor kring detta.

Fattar du hur hemskt det låter när du säger så i mina öron? Skulle inte mina barns liv och val i livet angå mig?

Självklart är det inte jag som bestämmer vem mina barn ska bli tillsammans med, bli kära i eller gifta sig med ?

Men man måste väl få tycka saker!
Svar på tråden Vad anser ni om detta?