Vad anser ni om detta?
Just precis.
Eller att du får bonusbarn och förstår att man som mamma inte skiljer på bonusbarn och "riktiga" barn..
Just precis.
Vad tycker din man om det hela då? Han tycker som jag eller?
Du är uppvuxen nära dina kusiner, men tjejen vet inte ens om att du är kusin med hennes pappa/hennes pojkväns bonusmamma? Då kan ni ju inte umgås särskilt nära idag.
Jag kan TYP förstå att det känns LITE konstigt för dig, och det är mycket fint att du och pojken har en så bra tematik. Men du måste släppa detta. De gör inga som helst fel genom att vara ihop. Deras relation har inte heller med dig att göra. Vilken rätt har du att bestämma vem han får vara ihop med (så länge han inte far illa)?
Dock är du ju inte släkt med din mans barn heller? Och flickan är därför inte släkt med honom...
Jag kan utläsa följande :
1. Att Ni alla är överens om att allt är en fråga om genetik.
2. MEN Att ni inte hade velat att era barn dejtade era kusiners barn.
3. Att ni tycker att det är helt ok för två kusiner att gifta sig, eftersom att lagen säger så.
Men att ni förmodligen inte hade gillat det, eftersom att era barn delar genetiken.
Tycker att ni säger emot er själva lite, och bara pekar på att. Nej du är inte hans riktiga mamma.
Min fråga är då, hade det varit ok om det hade varit pojkens riktiga mammas kusinbarn?
Ja förmodligen hade ni tyckt det också då, eftersom att ni bara utgår från era egna barn och att ni inte hade velat att era barn satte på kusinernas barn... ursäkta svenskan..
Förstår dig inte alls. Varför ska du tycka så mycket om saken? Kan de inte få ha sin grej ifred? De ÄR ju inte släkt oavsett hur mycket du "ser han" som din riktiga son...
Och ja, jag hade tyckt det var okej om mitt barn blev tillsammans med min kusins barn. Förstår verkligen inte varför jag skulle tycka något dåligt om det.
Det där sista. Det är svaret på din TS. Det är vad alla i tråden försöker säga dig. Ser du det?
Men exakt vad är det du har problem med?
Vilket ben ska du stå på TS?
Alla är överens. Det är en fråga om genetik. Din son delar inte gener med ditt kusinbarn. Punkt slut. Du är hans mamma, du är det, men du delar inte gener med honom mer än en adoptivmamma delar gener med sitt barn.
Ingen här säger emot sig själv och alla är överens om detta. Det är DU som säger emot.
Detta angår i praktiken inte dig alls.
Givetvis kan ingen hindra dig från att ventilera dina känslor kring detta.