Anonym (Jennifer) skrev 2017-01-17 17:06:27 följande:
Heeeej!
Kom hem sent igårkväll och har ägnat förmiddagen idag åt att försöka hitta min tråd.. Hur hittar man sina inlägg om de inte blivit kommenterade på ett tag?
Hursomhelst, jag har bett Familjeliv ändra mitt ID (just nu är det mitt riktiga namn) till något mindre igenkänligt. Då behöver jag inte göra anonyma inlägg och kan skicka PM. Är ny på familjeliv så hade lite dålig koll. Har inte fått svar från Familjeliv än.
Hursomhelst: Detta är den första dagen på resan mot ett pillerfritt liv! Att gå från 3-400 mg Tradolan (Tramadol)/dag (6-8 tabletter).
Idag började jag dagen med en, och tog en till kl 15. Har ännu inte känt av abstinens men som jag förstår dröjer den lite. Får se hur jag mår imorgon. Planen är att ta 2 vid sovdags. Och sannolikt en på natten, förväntar mig att nätterna blir jobbiga.
För övrigt skrev 'stöd' att oavsett nedtrappningen så kommer det jobbigaste när man nollat. Även om man är nere i 25 mg 1-2 ggr/dag blir det tufft. Har hört det från flera. Intressant att det är så, undra varför? Vissa säger att nedtrappning 400-300-200-100 kan gå relativt smärtfritt, men just den sista biten är tung. Om man går efter rådet 10% per vecka så kommer det alltså ta 10 veckor innan jag får uppleva nollningens härligheter... (jag hoppas dock på närmare 5 veckor, passar bättre för då har jag en ledig vecka inför nollningen).
Igårkväll gjorde jag en riktig klassiker. Som en bantare som på måndagen ska börja banta och på söndagskvällen äter 10 kanelbullar så blev min kvällsdos igår 5 tabletter... Mycket moget. Jaja. Igår var igår och idag är idag. Och nu har jag passerat starten i alla fall.
Heja heja till er som kämpar mot något beroende, vad det än är!!
Hehe, hitta din tråd kan väl inte varit svårt ;)
FL har inga funktioner som gör man kan kolla gamla inlägg.
Du kanske ska starta nytt konto och fortsätta med det kontot.
Om nu inte detta är emot reglerna, så ta reda på det föst.
Sen är ju det bara att du använder detta konto och kopplar ihop det med det nya, genom posta på bägge först.
Jag tror inte du ska behöva ta någon tab mitt på natten, inte om du tar de sista 2 innan läggdax.
Låter inte nödvändigt i mina öron i alla fall, men och andra sidan så vet man inte med säkerhet.
Mannen har du informerat om att du ska sluta?
För du kan bli lite sur lättare nu, och rätt seg emellanåt.
Sen har inte detta sagts, men man ska inte se ned på beroende, många vill detta och man återser detta för ofta i dessa trådar.
Det är nog därför en del vill inte posta och fråga, för rädslan att folk kommer i horder och minsann ska berätta hur dum du är.
Sanningen är att man blir beroende på massor av mediciner, men bara för det inte går att ha kul med dessa(säger inte att du har detta nu, men då att det går) så är det ett beroende man inte hacka på.
Och som jag sagt ett par ggr innan och det är att man den dos man sist tar bort är den inför kvällen.
Och när du närmar dig att den ska bort, så kanske du ska göra detta så du kan ha någon hjälp i hemmet.