Vaken på natten i flera timmar eller vaknar supertidigt
Min dotter har varit vaken sedan kvart i fem (somnade runt 20 igår). Igår vaknade hon halv sex och i förrgår kvart i sex. Hon har sovit ca 9 timmar per natt de senaste nätterna och en timme eller inget alls på dagen. Förra veckan vaknade hon mitt i natten och var vaken mellan två och tre timmar innan hon somnade om. Förra veckan var hon sjuk och vaknade av hosta men den är nästan helt borta nu. Annars vaknar hon av att hon är kissnödig och så vill hon gå upp. Blir skitsur och börjar skrika och gråta när man säger att det är natt och att vi ska sova mer. Vad 17 gör man?
Vissa dagar har hon varit så trött runt lunch men hon vägrar sova. Somnar dock i vagnen om man går ut men eftersom jag själv varit trött och det har varit kallt har jag inte varit så sugen på promenad.
Hon är två år och fyra månader. Torr dagtid sedan i somras och sedan början av januari har hon börjat vakna av att hon behöver kissa på natten så nattblöjan har jag plockat bort. Vi slutade med napp runt nyår och det var jobbigt tre kvällar men sedan gick det bra.
Det har alltså varit så här sedan nyår. Vet inte om det har med nappen att göra. Vi är trötta båda två och min sambo har varit bortrest en del, därför är det mest jag som fått dessa hemska nätter.