• luluu

Vad för aktiviteter finns?

Vill presentera sporter för min son 5 år för att få honom intresserad av sport. Jag är ensam och ingen pappa finns eller liknande . Själv kan jag inget direkt om bollar . Han är ej bollintresserad . Har ni tips på aktiviteter att anmäla till under våren. vad gör era barn? Han går på flipkids men skulle vilja ha ngt mer, där han kan få upp intresse för ngn sport. vi bor centralt i stockholm

• Svar på tråden Vad för aktiviteter finns?
  • Duckan

Finns hur mycket som helst, men det kan vara kö till vissa saker som ex Tennis.
    Du behöver ju inte kunna så mycket mer än att ta honom till aktiviteten så det är väl bara att kolla ut nåt som passar i ert schema?
    Vår dotter har testat tennis, gympa, fotboll karate i sportväg.

• Carambolan

Min ena håller på med kampsport (taekwondo) och är scout (inte sport men friluftsliv i alla fall). Den andra går på dans.

• John22

Judo är jäkligt trevligt. Låg skaderisk, bra självförsvar och inte lika våldsamt som kampsporter med slag och sparkar.

• Anotherone

Det finns ju hur mycket som helst!
    Och aktivitet behöver ju inte vara sport heller om barnet inte är intresserad av just sport.  Hittills har min son (fyller 11 i år) testat fotboll, amerikansk fotboll, hockey och streetdance. Det han fortfarande håller fast vid är fotbollen och streetdancen.

Hans klasskompisar och andra av våra vänner sysslar bl.a. med:
    friidrott
    simning
    judo
    schack
    innebandy
    basket
    blockflöjt
    teater
    karate

Går du in på din hemkommuns webbplats så finns det säkert en massa länkar där.

Svar på tråden Vad för aktiviteter finns?