• Gurkan25

Tips på resa

Hej!

Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?

Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.

Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.

• Svar på tråden Tips på resa
  • i-o
    Anonym (Reser mycket) skrev 2017-01-19 12:10:01 följande:
    Tycker du att den kommentaren bidrog till något, isåfall vad?
    Att om man åker på knullsafari som par kanske man riskerar att åka hem som singel, och då var det kanske inte så stor mening med att åka som par från första början. :)

Lärde du dig något nytt nu?
  • Anonym (Egypten!!!!)

Tycker ni ska åka till Egypten, makadi bay/hughada.

God mat

Bra bad

Snorkling

Ökensafari

Resor till Luxor(kolla på pyramider)

Det negativa är risken att bli magsjuk(ta ej i de egyptiska pengarna)

Och extremt jobbiga försäljare,

Många sålde fejk holister tröjor för ca 400 kr, vilket knappt en äkta holister går på. Mm

• Gurkan25
    i-o skrev 2017-01-19 12:17:10 följande:

Att om man åker på knullsafari som par kanske man riskerar att åka hem som singel, och då var det kanske inte så stor mening med att åka som par från första början. :)

Nu är ju inte syftet med våran resa att åka på knullsafari.
  • Anonym (Reser mycket)
    Gurkan25 skrev 2017-01-19 12:14:34 följande:
    Resmerautivarlden skrev 2017-01-19 12:10:01 följande:

Egypten, Marsa Alam! Fantastiskt snorkling och dyk! Jag och min sambo åker dit om 4 veckor igen :) Förra feb hade vi 30 grader, hoppas på samma värme igen annars brukar det ligga runt 20 + i feb. Självklart all inclusive! Så bekvämt och maten brukar vata toppen! Finns ju många härliga läder att åka till som Turkiet (dock inte nu!) Spanien, Grekland, varför inte Kap Verde? Listan kan göras lång!

Hur varmt är det på respektive ställe i april/maj/juni?

Vad finns för andra utflykter?
    Här kan du kolla!
    www.tui.se/resa/turkiet/antalyakusten/alanya/vader/g-000000256/

Det är så underbart i Turkiet, det går relativt snabbt att flyga också. Alla som är rädda för semesterorterna baklagar jag, de missar så mycket! Sedan beklagar jag verkligen alla som lever på tursimen men det är ju en annan fråga.

Jag gillar annars Kreta väldigt mycket men ni ville ju inte resa inom Europa.
  • i-o
    Gurkan25 skrev 2017-01-19 12:18:13 följande:
    Nu är ju inte syftet med våran resa att åka på knullsafari.
    Då tycker jag att ni ska skippa knullasafari-destinationer helt enkelt. Skönt att vi har det klargjort.

Får jag föreslå en resa med transsibiriska järnvägen?
  • Anonym (Reser mycket)
    i-o skrev 2017-01-19 12:17:10 följande:

Tror inte ts ska på någon "knullsafari" faktiskt.
    Förstår inte vad du får ut att att förstöra andras trådar... så jag lägger ner med att svara dig nu.

Och nej, du kan nog inte lära mig något som har med resande att göra då du verkar tämligen okunnig i ämnet.
  • Duckan

Dubai har bra värme tidigt på våren. Dock vet jag inte hur det är med All inc annat än på de stora resortsen som då ligger ganska långt utanför city.
    Taxi är inte dyrt alls, men resan tar en god stund, ca 40 min. Ute i öknen finns inte så mycket att se och göra utanför hotellkomplexet. På hotellområdet på ex Jebel Ali finns massa aktiviteter samt trevliga poolområden.

Ving åker dit http://www.ving.se/forenade-arabemiraten/jebel-ali?gclid=CKOj1ZuNztECFVnGsgodKHUHhA

• Gurkan25
    i-o skrev 2017-01-19 12:22:45 följande:

Då tycker jag att ni ska skippa knullasafari-destinationer helt enkelt. Skönt att vi har det klargjort.

Får jag föreslå en resa med transsibiriska järnvägen?

Vi är ute efter en helt normal all-inclusive resa, vad du gör på dina all-inclusive resor har vi förstått nu.
  • Duckan

Det är inte All inc, men väl frukost och middag så jag tipsar om Hotel Neptuno på Mallorca om ni ska resa på sommaren.

• Duckan

Och ja, där har jag inte bott själv, men många jag känner som är barnfria, Sunprime Waterfront på Mallorca. All inc finns. Superfint och bra.

Svar på tråden Tips på resa