• Gurkan25

Tips på resa

Hej!

Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?

Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.

Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.

• Svar på tråden Tips på resa
  • Anonym (Reser mycket)
    Duckan skrev 2017-01-19 12:38:55 följande:

Och ja, där har jag inte bott själv, men många jag känner som är barnfria, Sunprime Waterfront på Mallorca. All inc finns. Superfint och bra.

Det finns många jättefina ai-hotell på Mallorca.
    Just det du nämner har jag övervägt för nästa resa men valde ett annat till sist. Har du bott där?
  • Duckan

(Reser mycket) nej jag har ju inte det (vi har en 10-åring och hotellet har barnfritt), men min moster med man har återvänt dit i flera år och min svägis har bott där på träningsresor osv.
    Alla är hur nöjda som helst.

• i-o
    Anonym (Reser mycket) skrev 2017-01-19 12:23:15 följande:
    Tror inte ts ska på någon "knullsafari" faktiskt.
    Förstår inte vad du får ut att att förstöra andras trådar... så jag lägger ner med att svara dig nu.

Och nej, du kan nog inte lära mig något som har med resande att göra då du verkar tämligen okunnig i ämnet.
    Vad bra att du faktiskt läser och förstår inläggen, det är ju ett framsteg! Precis min tanke också rö. knullsafari.

Ja visst kan det ligga någon sanning där. Jag vet ingenting alls om att inte resa. Jag reser hela tiden i tanken, du verkar dock stå ganska still på den dimensionen. Kanske därför du erfarenhetsdroppar och försöker imponera. Kan ju nästan tro att du försöker ragga.
  • Anonym (Reser mycket)
    Duckan skrev 2017-01-19 12:43:40 följande:

(Reser mycket) nej jag har ju inte det (vi har en 10-åring och hotellet har barnfritt), men min moster med man har återvänt dit i flera år och min svägis har bott där på träningsresor osv.
    Alla är hur nöjda som helst.

Ok, tack för svar!
    Ska ta och testa det nästa gång Mallorca ska besökas.

Har du några andra tips på hotell på Mallis så vore det tacksamt.

Sorry ts, säg till om mina frågor stör så slutar jag fråga.
  • Duckan

(Reser mycket) inte utforskat Mallis så pass ännu. Hotel Neptuno gillade vi som sagt massor (dottern inte pga det råkade vara mycket fulla tyska i omlopp just där då). Annars har vi bott i de typiska hålorna med alla andra barnfamiljer, dvs Palma Nova och Alcudia.
    Det kan jag inte rekommendera två barnfria människor

• elyse

En Karibienkryssning. De som utgår från San Juan i Puerto Rico har roligast resemål och fler öar jämfört med om ni åker från Florida. Hotell Hilton ligger fem minuter från hamnen och håller hög klass, men är inte dyrt. Vi har rest med Princess cruises och Royal Caribbean och föredrog Princess, men Celebrity cruises verkar också bra. Alla har ungefär samma rutter i alla fall.

• Anonym (Reser mycket)
    Duckan skrev 2017-01-19 12:57:12 följande:

(Reser mycket) inte utforskat Mallis så pass ännu. Hotel Neptuno gillade vi som sagt massor (dottern inte pga det råkade vara mycket fulla tyska i omlopp just där då). Annars har vi bott i de typiska hålorna med alla andra barnfamiljer, dvs Palma Nova och Alcudia.
    Det kan jag inte rekommendera två barnfria människor

Haha, nej Alcudia valde jag bort först.
    Denna gång blir det Playa de Palma, det är där Waterfront ligger. Har blivit tipsad om jst den orten, att det är färre barnfamiljer där.
  • Duckan

Vi åker också till Playa de Palma i år igen (Reser mycket). Tyckte det var mysigt, nära in till Palma, fin strand och bra hotell. Provar ett nytt i år, HM Tropical.

• elyse

Ser att det skrivs om Mallorca. Som par skulle jag gärna testa grannön, Menorca. Hög klass på boende som riktar sig till vuxna och fantastisk natur.

• Duckan

elyse, jag tackar för ditt Karibien-tips. En sån kryssning står högt på min lista.

Svar på tråden Tips på resa