Tips på resa
Hej!
Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?
Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.
Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.
Hej!
Jag och sambon skulle vilja åka på resa utomlands i vår/sommar, har ni något bra tips?
Vi har inga barn, vill helst njuta av all-inclusive, men det är inget måste.
Vi vill helst utanför Europa, ej Thailand.
Och ja, där har jag inte bott själv, men många jag känner som är barnfria, Sunprime Waterfront på Mallorca. All inc finns. Superfint och bra.
(Reser mycket) nej jag har ju inte det (vi har en 10-åring och hotellet har barnfritt), men min moster med man har återvänt dit i flera år och min svägis har bott där på träningsresor osv.
Alla är hur nöjda som helst.
(Reser mycket) nej jag har ju inte det (vi har en 10-åring och hotellet har barnfritt), men min moster med man har återvänt dit i flera år och min svägis har bott där på träningsresor osv.
Alla är hur nöjda som helst.
(Reser mycket) inte utforskat Mallis så pass ännu. Hotel Neptuno gillade vi som sagt massor (dottern inte pga det råkade vara mycket fulla tyska i omlopp just där då). Annars har vi bott i de typiska hålorna med alla andra barnfamiljer, dvs Palma Nova och Alcudia.
Det kan jag inte rekommendera två barnfria människor
En Karibienkryssning. De som utgår från San Juan i Puerto Rico har roligast resemål och fler öar jämfört med om ni åker från Florida. Hotell Hilton ligger fem minuter från hamnen och håller hög klass, men är inte dyrt. Vi har rest med Princess cruises och Royal Caribbean och föredrog Princess, men Celebrity cruises verkar också bra. Alla har ungefär samma rutter i alla fall.
(Reser mycket) inte utforskat Mallis så pass ännu. Hotel Neptuno gillade vi som sagt massor (dottern inte pga det råkade vara mycket fulla tyska i omlopp just där då). Annars har vi bott i de typiska hålorna med alla andra barnfamiljer, dvs Palma Nova och Alcudia.
Det kan jag inte rekommendera två barnfria människor ![]()
Vi åker också till Playa de Palma i år igen (Reser mycket). Tyckte det var mysigt, nära in till Palma, fin strand och bra hotell. Provar ett nytt i år, HM Tropical.
Ser att det skrivs om Mallorca. Som par skulle jag gärna testa grannön, Menorca. Hög klass på boende som riktar sig till vuxna och fantastisk natur.
elyse, jag tackar för ditt Karibien-tips. En sån kryssning står högt på min lista.