• banezu

skulder som vill inte betala

Hej, Jag har än kompis och han har en privat lån på 350000 + banklån po ungifer 150000.Han tänker inte betala och flyta till rumänia. Jag undrar vad kan hända med han i värsta fall. 

• Svar på tråden skulder som vill inte betala
  • Anonym (Jepp)

HA inkasso eller någon annan trevlig organisation söker upp och indriver skulden.

Förutsatt att fordringsägaren säljer skulden

• Nyfikna72

Troligen ingenting om han stannar där permanent. Kommer han tillbaks hit så lär ju skulden ha ökat.......

• Kjell2
    banezu skrev 2017-01-19 15:03:33 följande:

Hej, Jag har än kompis och han har en privat lån på 350000 + banklån po ungifer 150000.Han tänker inte betala och flyta till rumänia. Jag undrar vad kan hända med han i värsta fall. 

Har han tillgångar i Sverige kan det mätas ut.

Inom EU finns det också vissa möjligheter att göra utmätningar i andra länder. Om det är möjligt till Rumänien får han kolla upp.

• Anonym (Z)
    Anonym (Jepp) skrev 2017-01-19 15:07:58 följande:

HA inkasso eller någon annan trevlig organisation söker upp och indriver skulden.

Förutsatt att fordringsägaren säljer skulden

Tveksamt när han flyttar till Rumänien. Flyttar han dock hit igen lär ju skulden vara betydligt högre, den försvinner inte.
  • banezu
    Kjell2 skrev 2017-01-19 15:10:35 följande:
    Har han tillgångar i Sverige kan det mätas ut.

Inom EU finns det också vissa möjligheter att göra utmätningar i andra länder. Om det är möjligt till Rumänien får han kolla upp.
    Jag tänkte flyta permanent i rumänia .
  • Anonym (?)
    banezu skrev 2017-01-19 15:17:48 följande:
    jag = en kompis, haha
  • Kjell2
    Vad har det med saken att göra?
  • Kjell2
    Återigen, finns tillgångar i Sverige kan de mätas ut. Eventuellt finns möjligheter att utmäta i Rumänien, kolla.

Och som andra skrivit. Skulden försvinner inte så kommer du tillbaka är skulden kvar

• Nyfikna72

Missade att det var en privatskuld också..........HA inkasso som nämns ovan är antagligen hells angels inkasso. De kan ju köpa skulden för 100000 och sen leta upp individen och göra vad som krävs för att få betalt. Då är man nog inte säker på månen ens........

• banezu

Jag tänkte flyta med han och börja en affär på mitt namn.

Svar på tråden skulder som vill inte betala