• Anonym (Anonym)

"Skönhetskrämer"/hudkrämer/ budget?

Ju äldre man blir ju viktigare att ta hand om hyn. Så, hur mycket lägger du på krämer? Snackar inte smink utan dagkräm, nattkräm och ögonkräm. Vad tycker du är viktigast och hur länge håller en ögonkräm? Om du använder varje morgon och kväll? De flesta är blott 15 ml. Allt som allt blir det ju en rejäl summa om man använder alla dessa varje dag i ett år? Summa du lägger? Märken? Hur gör du? Någon att rekommendera? Dofter? Difteri? Tycker du att det är bullshit med alla dessa krämer och hoppar det? Denna tråd är mest för skojs skull. Kul att läsa om.

• Svar på tråden "Skönhetskrämer"/hudkrämer/ budget?
  • volvo142

Har handexem.. jag la väldigt mycket pengar på eländet förut, med svin dyra krämer och skit. Sen när jag började kolla innehållet så insåg jag att det var inget bättre med dom. än naivea t.ex. så nu kör jag nevia och  jukonsalva som är den "renaste" jag hittat. märker inte den minsta skillnad utom i plånboken.. är inne på min andra kortison omgång börjar bli bra faktiskt. Apotekets skit innehåller alkohol och doft ämnen redan där är dom på samma nivå  som vilken salva som helst. Tror inte på sånt bullchit vill man ta hand om huden av skötens själ så duscha svalt kort och med dusch olja. smörja in sig behöver man  bara om man är torr enligt mig. :)  oj det blev en uppsats om detta :P

• Anonym (Anonym)
    volvo142 skrev 2017-01-20 02:00:30 följande:

Har handexem.. jag la väldigt mycket pengar på eländet förut, med svin dyra krämer och skit. Sen när jag började kolla innehållet så insåg jag att det var inget bättre med dom. än naivea t.ex. så nu kör jag nevia och  jukonsalva som är den "renaste" jag hittat. märker inte den minsta skillnad utom i plånboken.. är inne på min andra kortison omgång börjar bli bra faktiskt. Apotekets skit innehåller alkohol och doft ämnen redan där är dom på samma nivå  som vilken salva som helst. Tror inte på sånt bullchit vill man ta hand om huden av skötens själ så duscha svalt kort och med dusch olja. smörja in sig behöver man  bara om man är torr enligt mig. :)  oj det blev en uppsats om detta :P

Älskar uppsatser. Bra inlägg, tack. Kul o läsa. Nivea menar du?
  • volvo142

skäl och Nivea menade jag och duscholja och en massa andra små fel ser jag. ;)

härligt att du gillar sånt då haha. har du själv hudproblem eller är det bara skönhets salvor du är ute efter?

• Anonym (Anonym)
    volvo142 skrev 2017-01-20 02:51:31 följande:

skäl och Nivea menade jag och duscholja och en massa andra små fel ser jag. ;)

härligt att du gillar sånt då haha. har du själv hudproblem eller är det bara skönhets salvor du är ute efter?

Ah ok. Inga problem, mest torr. Skäl?
  • volvo142
    Anonym (Anonym) skrev 2017-01-20 02:57:05 följande:
    Smörj in dig med vilken salva, som helst nästan. nån som känns bra smörj, hela tiden torka bort överflöd så det inte blir nån stor grej, av att man ska smörja och inte ta i nått i 20 minuter och sen ska det sköljas bort med tvål. märkt att många gör så.. smörj efter varje gång med kontakt med vatten som sagt hela tiden lite i taget. :)
  • volvo142
    Anonym (Anonym) skrev 2017-01-20 02:57:05 följande:
    menade ett par stavfel aja :Å
  • Anonym (Almond)

Jag använder endast mandelolja i ansiktet och jag använder det bara på kvällen. Märke vet jag inte riktigt, det är en brun plastflaska på 100 ml, den kostar ca 50 kr, och jag upplever att är ganska dryg och räcker rätt länge. 

När jag testat olika dagkrämer och nattkrämer så har de varit dyra, luktat konstigt eller gett mig flammig hud, så jag har slutat testa nu och kommit fram till att för min hud så funkar mandeloljan bäst.

• Anonym (Norba)

Många upplever cocosnötsolja, mandelolja och Bio oil som bra alternativ till ansiktskrämer. Billigt och bra för hyn. Paulas choice har jag hört mycket bra om också.

• Anonym (Cilla)

Jag är jättetorr i hyn så jag använder nattkräm men har inte hittat någon jag riktigt gillar. Vill heller inte betala en hel förmögenhet för något speciellt märke.

• Anonym (Cilla)
    Anonym (Almond) skrev 2017-01-20 06:29:41 följande:

Jag använder endast mandelolja i ansiktet och jag använder det bara på kvällen. Märke vet jag inte riktigt, det är en brun plastflaska på 100 ml, den kostar ca 50 kr, och jag upplever att är ganska dryg och räcker rätt länge. 

När jag testat olika dagkrämer och nattkrämer så har de varit dyra, luktat konstigt eller gett mig flammig hud, så jag har slutat testa nu och kommit fram till att för min hud så funkar mandeloljan bäst.

Mandelolja låter bra. Var köper du den?
Svar på tråden "Skönhetskrämer"/hudkrämer/ budget?