Inlägg från: Anonym (Hatar!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hatar!)

Sluta med p-spruta, massa biverkningar

Tog min första och definitivt sista i slutet av maj. Fick tillbaka mensen i slutet av december. Fick fruktansvärd acne som äntligen verkar ge sig. Däremot har jag fortfarande darrningar i händerna som jag fick nästan direkt efter att jag tagit sprutan. Och så har jag gått upp 10 kilo utan att jag ändrat nått, till o med ätit mindre. Önskar att jag aldrig tagit den.

• Anonym (Hatar!)
    Anonym (Polly) skrev 2017-01-22 16:00:13 följande:

Jag blir så rädd när jag läser det du skriver. Jag har gått upp i vikt förut av mediciner. Men denna har gjort det så svårt att gå ner i vikt på. Jag hoppas det vänder snart så jag tappar allt. Har gått upp 15kg av den vilket syns väldigt väl. Mår så dåligt..

Jag förstår Dig! Viktuppgången är hemsk. Jag vill inte köpa nya kläder när jag ser ut såhär heller. Jag hade hopp att när mensen kom tillbaka skulle det bli bättre men än ingen större skillnad i nått. Kanske lite mindre darrningar.

Jag fick p-spruta för att min gyn sa att mina p piller kunde ge mig mer migrän (som jag lider hemskt av) men fick precis lika mycket migrän av p sprutan.
  • Anonym (Hatar!)
    Tofflans skrev 2017-01-20 12:03:36 följande:

Det är bara att vänta på att hormonerna går ur kroppen. För mig tog det 17 månader innan kroppen blev normal igen.

Hur lång tid tig det innan mensen kom tillbaka? Min kom efter 7 mån men känner fortfarande biverkningar av sprutan trots att jag fått tillbaka min mens
  • Anonym (Hatar!)

Jag har fått mens för andra gången sen jag slutade med sprutan så hoppas kroppen börjat återställas. Emellanåt har jag mycket darrningar i händerna fortfarande. Vikten går inte ner heller.

Svar på tråden Sluta med p-spruta, massa biverkningar