Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Sluta med p-spruta, massa biverkningar

Hej. Ja har en fråga om "efter" biverkningar. . Va 8 veckor sen jag skulle tagit sprutan.

Ja har alltid blivit gravid (båda gångerna) inom 8 veckor efter jag slutat så vet inget hur det är efter med biverkningar. .

Men mitt underliv verkar tagit stryk. Har provat svamp tablett(efter läkarens inrådan). Men ingen skillnad , testat och smörjt med allt möjligt. Men ingen skillnad. Ja har en irriterande känsla där nere som ja inte kan förklara... har nån av er haft det efter ni slutat och VAD kan ja göra ? Ingen klåda eller konstiga flytningar utan lite svag sveda ibland (vart vet ja inte heller) och en irritationskänsla i underlivet... urk..

• Linda2barnsmamma

Men fy fan då.. haha. Läkaren rekommendera mig att ta en till fluconazol, då ja har sveda och vitt kornigt kladd ja måste ta bort på klitoris. Svårt att avgöra om det bara är torrt eller om det fortfarande är svamp. Ja fick aldrig konstaterat svamp första gången de hjälpte lite med tabletten så kanske va det ändå..

Ja e så trött på denna skiten , små svidande och irriterande. Usch

• Linda2barnsmamma
    Anonym (Polly) skrev 2017-02-02 18:07:07 följande:

Nu har det gått en tid. Gyn ville inte hjälpa mig alls vilket kändes tungt. Ska ringa vårdcentralen imorgon då jag fått värre och värre huvudvärk nu för varje dag. Jag hade mensvärk i en månad tills jag började äta rosenrot. Läste att de kunde få kroppen i balans igen och känner att jag mår bättre av de men inte fått någon mens än. Hoppas sprutan går ut snabbt eller att man kan få något utskrivet. Hellre mensvärk än huvudvärk :(

Vad jobbigt det låter. Ja hoppas du får hjälp snart... idag är det 10 veckor sedan jag slutat med sprutan.

Mina besvär efter:

Torra och sköra slemhinnor i underlivet. Lite sveda.

Magont

Huvudvärk svagt molande varje dag

Fått tillbaka min ångest

Värk i lår och skinkor..

Har varit hos gyn och fått detta bekräftat. Finns inga bakterier eller uvi eller svamp eller nått som kan orsaka detta. Antagligen hormonell obalans som bara är att vänta ut...

1 vecka nu har ja haft bruna flytningar.. så kanske på g med kroppen...

Hur gåre för alla andra här inne ? :)
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Polly) skrev 2017-02-03 08:55:39 följande:

Men vad skönt att du fått hjälp av gyn! Som sagt jag hoppas huvudvärken ska börja släppa snart så man kan börja leva lite. Jag är inne på 4 månader utan snart. Dock har mina ben slutat göra så ont så det är skönt!

Ja ja kontaktade en privat gyn. Hon hjälper mig varje gång jag ringer. Nu ska ja ringa när ja börjar blöda så hon kan kolla slemhinnan i livmodern.

Fasen ja har haft sprutan sedan ja va 16 förutom mellan barnen o denna gång fungerade det inte alls. Vet ju inte hur det är att sluta med sprutan då jag båda gångerna blivit gravid ca 8 veckor efter slut med sprutan. Har aldrig mått så här dåligt efter något alls innan. . Nä fy fan rent ut sagt. Öm o småont överallt.

Skönt att du börjar bli bättre .
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Hatar!) skrev 2017-02-03 13:22:28 följande:

Jag har fått mens för andra gången sen jag slutade med sprutan så hoppas kroppen börjat återställas. Emellanåt har jag mycket darrningar i händerna fortfarande. Vikten går inte ner heller.

Har du oxå väldans ont runt äggstockstrakten ? Eller e de bara ja.... har varit så till o från sen ja sluta. Men värre nu när dom bruna flytningarna börjat komma. Vet inte om det är tecken på att kroppen arbetar igång allt ?
Svar på tråden Sluta med p-spruta, massa biverkningar