Ältar mig till döds
Hej på er.
Min livssituation ser just nu ut så att jag varken vet ut eller in. Ibland är jag riktigt glad, men oftast är jag riktigt jävla ledsen.
Så fort någonting dåligt händer så är det som att min värld rasar samman. Om jag till exempel skulle förstöra något eller göra bort mig så vet jag att jag bara kan se fram emot flera veckors ältande och ångest.
Jag börjar alltid då spekulera i om det inte skulle vara bättre att inte leva trots allt. Slippa ångra sig hela tiden, ha beslutsångest, ha ångest och älta saker konstant.
Under perioderna (dagarna) det känns bättre så glömmer jag allt det här. Men så fort minsta lilla händer så blir jag som tom.
Jag har varit hos en psykolog för ungefär ett år sedan men om jag då får några dagar där jag mår bra så avslutar jag alltid eftersom att jag inte ser någon anledning i att gå där. Dessutom ältar jag också efter jag har varit hos en psykolog då jag känner att jag sagt fel/konstiga saker.
Någon som har det likadant eller har nåt tips på hur jag ska gå tillväga för att minska det dåliga? Idag inträffade nämnligen en incident som har fått mig att avboka allt jag skulle göra i helgen och bara sitter hemma i soffan och skäms.