Inlägg från: gammelpysen |Visa alla inlägg
  • gammelpysen

Ruvartråd

Jag har en tonåring. Var ung mamma, är nu så pass gammal att jag inte kan räkna med att det ska gå enkelt för mig.

Ni då?

Funderar på att vänta med nästa omgång. Orkar inte med alla jävla behandlingar. Det äter så mycket ork och energi och har ihjäl den lilla romantik som är kvar i förhållandet. Men då kommer bästa faktor, min ålder.... suck....

• gammelpysen
    I väntan skrev 2017-03-04 08:42:30 följande:

Jag är inte gravid tyvärr, negativt test. Mensen beräknad imorgon.

Vad tråkigt!!

Hur gör ni nu? Har ni fler frysta?

Kram!!!!
  • gammelpysen
    39årvillblimamma skrev 2017-03-05 05:14:02 följande:

det sket sig för oss. Vet inte om vi orkar försöka igen

Neej!!! Så ledsen för er skull! Vet hur det känns... stor kram.
  • gammelpysen
    litetfröimagen skrev 2017-05-20 23:32:08 följande:

Hej! Jag hoppar också in här. Återförde en sex dagarsodlad blastocyst i torsdags morse. Gjort ett tidigare ivf försök som misslyckades, så detta hade vi i frysen. Räknar man att dagen efter återföringen är ruvdag 1? Kommer inte ihåg.

Jag tyckte förra gången jag ruvade var hemskt, hade noll hopp, ångest och mådde allmänt pms:igt. Denna gången har jag bara tagit letrozol för att stimulera ägglossningen, och än så länge känns det okej

Nån annan som gjort en FET i stimulerad cykel?

Jag har ett barn sen tidigare, som jag fick på naturlig väg. Men vid den graviditeten kände jag supertidigt att jag var med barn. Det var dock två foster (en stannade i utvecklingen i vecka 10 typ) så det kan ju vart därför jag kände tidigt. Men nu går jag och letar tecken som en galning hehe.

Jag var gjort två FET i stimulerad cykel men utan framgång. Förmodligen gick det vägen till en början andra gången, gick över mer än en vecka men testade negativt på testdagen.

Är nu på ruvardag 2 i färsk cykel, fick tillbaka ett tvådagars i förrgår.
  • gammelpysen
    39årvillblimamma skrev 2017-05-21 10:05:14 följande:

Vårt sista försök, jag fyller 40 i juni, 2-dagars sattes in i fredags...

Då är vi i samma sits! Skönt med fler att kunna bolla med... tror vi följts år tidigare också. Hur mår du? Har tagit det extremt lugnt sedan jag fick tillbaka plutten. Sängliggande hela dagen igår, småkramper i livmodern... bättre idag men det blir en mycket lugn period framöver.
  • gammelpysen

Ruvardag 8 idag. Inga symtom mer än lite större bröst. Hur mår ni Andra?

Har gått från att vara hoppfull till att inse att det nog gick åt skogen igen.

• gammelpysen
    Nallil66 skrev 2017-05-27 10:39:44 följande:

Ruvardag 6 här nu, har inga symtomet mer än smärta i livmodern som jag är rätt säker på att det är mens.

Men i går va det lite klarrött blod på pappret efter toabesök så hoppas det va en nibblödning för sen har det inte vart nått mer.

Beräknad mens i morgon, du har inte tjuvtestst??

Nej, det här jag inte. Har faktiskt aldrig gjort det trots att jag ruvat tre gånger tidigare. Tror jag kommer att göra det den här gången, främst för att jag förmodligen fick en kemisk graviditet förra gången och vill veta om det upprepas. Beräknad mens tidigast onsdag så lite tidigt än. Tror dock att det är kört. Tyvärr.
  • gammelpysen
    kastrullen skrev 2017-05-27 10:03:54 följande:

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

Gratis!
  • gammelpysen
    Nallil66 skrev 2017-05-28 07:58:30 följande:

Hej, har du gjort nått test?

Jag gjorde ett i dag, clearblue, Ruvardag 6 visade ej gravid :(.

Vet att det är tidigt men man hoppas ju.

En av mina bästa vänner går igenom exakt samma och vi satte nästan in samtidigt denna gången och på dom har det nog lyckats.

Känner mig som en hemsk person som känner mig avundsjuk, självklart är jag otroligt glad för deras skull.

Ja ni förstår säkert känslan.

Jag har inte gjort något test. Mensen är beräknad tidigast på onsdag så jag antar att det skulle vara missvisande. Graviditetshormornerna behöver komma upp i en viss nivå för att ge utslag.

Ruvardag 9 idag och enda trevligheten är större bröst. Provade ny bh häromdagen och den här biverkningen kan man ju leva med, hehe.

Tror jag kommer att testa på torsdag men vet inte om jag vågar. Förra gången (fet) testade vi negativt på testdagen och mensen kom ett dygn senare. Jag grät floder.

Jag har också två bekanta varav en nära vän som blivit gravida. De har båda gått igenom fertilitetsbehandlingar och blivit gravida på egen hand. Ena tjejen gjorde två ivf och blev sen spontant gravid. Då vårt problem ligger på den manliga faktorn är det i princip omöjligt för oss att lyckas på egen hand. Jag har dessutom åldern emot mig (35+) och har börjat inse att det nog aldrig kommer att gå vägen.
  • gammelpysen
    litetfröimagen skrev 2017-05-28 08:14:16 följande:

Ruvardag 10 idag, tog ett test som såklart visade negativt. Så trött på det här nu alltså! Just nu känns det helt meningslöst att ens försöka flera ggr. precis innan jag vaknade idag drömde jag att jag hade fått ett plus, så jag vaknade med ett lyckorus och känslan av att det var en sanndröm. Så jag antar att mensen kommer idag, jag har säkert fördröjt den med mina förhoppningar.

Är det dags för mens då?

Ruvardag 10 är ju fortfarande tidigt. Ta ett nytt test om några dagar. Har du några symtom i övrigt?

Kram!
  • gammelpysen
    litetfröimagen skrev 2017-05-28 08:54:34 följande:

Ja mensen skulle kommit i fredags. Vi satte in en blastocyst som var sex dagar. Gynekologen sa att dom lägger alltid provet senare så jag kunde ta ett test när mensen var beräknad om jag ville. Så nej det är tyvärr kört denna gången.

Beklagar. Har ni fler i frysen eller måste ni börja om?

Vet hur tufft det är, detta är vår andra omgång ivf.
  • gammelpysen

Jag vet. Som tur är så är min man betydligt mer sansad än vad jag är i frågan. Funkar det inte får vi göra allt som barnfamiljer inte kan: resa, gå ut, roa oss och leva kungligt. Får bli vår tröst i livet.

Svar på tråden Ruvartråd