Nallil66 skrev 2017-05-28 07:58:30 följande:
Hej, har du gjort nått test?
Jag gjorde ett i dag, clearblue, Ruvardag 6 visade ej gravid :(.
Vet att det är tidigt men man hoppas ju.
En av mina bästa vänner går igenom exakt samma och vi satte nästan in samtidigt denna gången och på dom har det nog lyckats.
Känner mig som en hemsk person som känner mig avundsjuk, självklart är jag otroligt glad för deras skull.
Ja ni förstår säkert känslan.
Jag har inte gjort något test. Mensen är beräknad tidigast på onsdag så jag antar att det skulle vara missvisande. Graviditetshormornerna behöver komma upp i en viss nivå för att ge utslag.
Ruvardag 9 idag och enda trevligheten är större bröst. Provade ny bh häromdagen och den här biverkningen kan man ju leva med, hehe.
Tror jag kommer att testa på torsdag men vet inte om jag vågar. Förra gången (fet) testade vi negativt på testdagen och mensen kom ett dygn senare. Jag grät floder.
Jag har också två bekanta varav en nära vän som blivit gravida. De har båda gått igenom fertilitetsbehandlingar och blivit gravida på egen hand. Ena tjejen gjorde två ivf och blev sen spontant gravid. Då vårt problem ligger på den manliga faktorn är det i princip omöjligt för oss att lyckas på egen hand. Jag har dessutom åldern emot mig (35+) och har börjat inse att det nog aldrig kommer att gå vägen.