• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-02-22 08:30:42 följande:

Välkommen!

Är det första FET?

Ja, första FET och första insättning :) gjorde första ivf i december men det blev totalfrys pga överstimulering.

Hur har din resa sett ut?
  • gammelpysen

Vi gjorde ÄP i oktober. 16 ägg gav 6 befruktade ägg. 1 sattes in, 2 till frysen. ET gav ingenting, FET i december som också gick åt skogen.

Om inte detta går vägen (tror även detta gick åt helvete som sagt) så kör vi väl på med nytt ÄP i april-maj. Vi har försökt få barn i över två år. Min make har både få och slöa spermier och jag har ingen ägglossning, så våra chanser att lyckas är i princip obefintliga utan hjälp. Känns otroligt surt. Nu försöker man blicka framåt mot ett liv utan barn, men blir ständigt påmind om det då det kryllar av barn omkring oss.

Hur ser er resa ut?

• I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-02-22 09:12:05 följande:

Vi gjorde ÄP i oktober. 16 ägg gav 6 befruktade ägg. 1 sattes in, 2 till frysen. ET gav ingenting, FET i december som också gick åt skogen.

Om inte detta går vägen (tror även detta gick åt helvete som sagt) så kör vi väl på med nytt ÄP i april-maj. Vi har försökt få barn i över två år. Min make har både få och slöa spermier och jag har ingen ägglossning, så våra chanser att lyckas är i princip obefintliga utan hjälp. Känns otroligt surt. Nu försöker man blicka framåt mot ett liv utan barn, men blir ständigt påmind om det då det kryllar av barn omkring oss.

Hur ser er resa ut?

Ge inte upp! Många får ju göra flera ivf innan de får sina plus. De flesta lyckas till slut. Håller tummarna för er!

Vi har också försökt i två år, men de har inte hittat något fel på någon av oss... Nu hoppas jag att vi ska få vårt mirakel!
  • Sessi24

Hoppar in oxå om det är ok?

Satte in 2 st embryon 3dagars igår.

Är första IVF, och gjort ett färskt och det här blir 3dje frysåterföringen.

Även första gången på egen ägglossning utan något hjälpmedel, har haft ett uppehåll på 2 år och gått ner 35 kg i vikt =)

Fick regelbunden mens på köpet av viktnedgången.

Så första gången jag fick tillbaka 2 ägg.

• Witttra
    gammelpysen skrev 2017-02-22 09:12:05 följande:

Hur ser er resa ut?

Kunde nästan ha varit jag som skrivit ditt inlägg förutom att jag har 4 misslyckade insättningar bakom mig och har nu gjort insättning efter tredje äggplocket och nu dragit på mig en överstimulering. Så om inte jag i närheten har gett upp så borde inte du heller göra det. Det är ex bara 50% som får så fina embryon som klarar frysen så det är ju jättebra. Så länge du pallar med behandlingarna så tycker jag att det bara är att tuta och köra. Har svårt att se att ni med så bra förutsättningar inte skulle lyckas. Vi har enligt kliniken goda chanser fortfarnade så då borde ni ha supergoda chanser! Kör! 
  • gammelpysen
    Sessi24 skrev 2017-02-22 17:38:17 följande:

Hoppar in oxå om det är ok?

Satte in 2 st embryon 3dagars igår.

Är första IVF, och gjort ett färskt och det här blir 3dje frysåterföringen.

Även första gången på egen ägglossning utan något hjälpmedel, har haft ett uppehåll på 2 år och gått ner 35 kg i vikt =)

Fick regelbunden mens på köpet av viktnedgången.

Så första gången jag fick tillbaka 2 ägg.

Vad duktigt! Jag har funderat på att gå ner lite för att se om jag få igång min ägglossning. Är dock normalviktig, äter bra och tränar, så vill inte bli av med mensen heller. Grymt imponerad av dig. Hoppas det går bra nu!
  • gammelpysen

Där kom mensvärken.... som på beställning.... Fan!!! Hoppas det går bra för er andra. Jag ger upp hoppet. Kände på mig att det skulle gå åt skogen från början så var beredd på detta. Känns bara så tufft just nu....

• Ztella

Hoppar in här jag också, fick tillbaks ett 2 dagars igår (fet).
    Har en son efter ivf -13 och denna fet är vårt första syskonförsök.
    Haft 3 mf efter spontant blivit gravid efter sonen samt 2 utomkveds i juli -16 och okt -16 så nu har jag inga äggledare kvar.

Ett fint embryo med goda chanser och två kvar i frysen.

Håller tummarna för er allihop!!

• Sessi24
    gammelpysen skrev 2017-02-22 18:40:09 följande:

Vad duktigt! Jag har funderat på att gå ner lite för att se om jag få igång min ägglossning. Är dock normalviktig, äter bra och tränar, så vill inte bli av med mensen heller. Grymt imponerad av dig. Hoppas det går bra nu!

Tack =)

Nja då kanske du inte ska gå ner något i vikt,

Jag är oxå nere på normal vikt nu.

Ja det är bara hålla tummarna, men försöker att inte tänka så mycket, men svårt ????
Svar på tråden Ruvartråd