Hjälp mot torr hud!
Jag har varit rätt nöjd med Nivea's nourishing body milk för dry to very dry skin. Blå flaska. Finns i de flesta matvaruaffärer. Kostar 50-60kr.
Och jag skrubbar i dusch/före smink på morgonen med handskar för att få bort flagor. Det funkar rätt bra.
Och så tycker jag att det blir lenare om man tar på sig kläder innan krämen torkat in. Som att det kapslas in. Så jag tar på mig några oömma kläder direkt efter jag smörjt och byter när det torkat. Sover tex med kräm och strumpor på ibland för att mjuka upp fötterna. Jag inbillar mig att det har bättre effekt att göra så.
Och i ansiktet var jag väldigt nöjd med Clarins ena rosa moisture surge-kräm. (Det finns två. En är en bra kräm, en är en konstig genomskinlig "mask" som inte går in i huden. Men de är förrädiskt lika. Och jag har glömt vilken som är rätt på namnet. Måste se konsistensen för att veta.) Den är dock svindyr. Så jag har slutat med den. Tyvärr. Nu kör jag nivea's vita runda burk. Den duger i krig. Men är sugen på att testa clarins igen och jämföra. Tyckte verkligen den återfuktade över längre tid.
Men det är ett heltidsjobb att hålla huden smidig. Och jag orkar långt ifrån alltid. Skulle vilja ha nån mirakeltablett alltså. Torr hud är hemskt. Och känns som en livstidsdom...