Inlägg från: Anonym (Lj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lj)

Hjälp mot torr hud!

INTE Kokosolja. Vill du absolut ha olja som ingen är speciell hudomja så testa vetegroddolja, mandelolja eller olivolja. Pga lukten skulle jag inte rekommendera nån av dem och finns body lotions/butter som är mycket bättre också.

Absolut bästa lågbudget är Eucerin som du får på apotek. Vinner alla tester och vetenskapliga undersökningar. Kolla tex beautypedia.

Paulas choice har några bra där du för mkt för pengarna, men kostar lite mer men räcker länge, kolla på skincity. Tex denna har jag och den är toppen och parfymfri skincity.se/sv/clinical-ultra-rich-soothing-body-butter

Om du vill ha lite parfym i är faktisk body shops body buttee bra - ta en av dem som är för extra torr hud tex shea. Den är extremt dryg och räcker länge länge så du får sjukt mkt för pengarna

• Anonym (Lj)

Och undvik kosmetikamärkena som nivea, loreal, lancome etc det är bara skit. Ska du ha budget så kör på eucerin! Clinique som nån nämnt över är det bästa av alla lite mer kommersiella märken och typ det enda som inte är kosmetisktfullt med parfym.

• Anonym (Lj)
    Anonym (Sofie) skrev 2017-01-24 12:58:14 följande:

Canoderm och miniderm är väl bra, men för det priset tycker jag inte riktigt det är lönt. Faktiskt så ger Niveas body milk mig ett nästan lika bra resultat för bra mycket mindre pengar. Och oavsett vilken kräm man har så måste man ju alltid fortsätta smörja... Men jag ska testa Eucerin nu. Se om den är bättre.

När någon uppfunnit ett mirakelpiller kan ni väl vara vänliga och meddela mig. För jag är så förbannat less på detta.

stackare. Har du eksem eller nått eller "bara" väldigt torr? Ja testa eucerin - är fetare och drygare vilket brukar va plus om man är torr men annars kanske den går lite långsammare in i huden än nivea. Men som sagt är du torr så tror jag den blir toppen Oavsett, mindre parfym och onödiga irriterande ämnen i eucerin.
Svar på tråden Hjälp mot torr hud!